تعامل آموزش و پرورش و اوقاف مصداق بارز کار گروهی/هدف مشترک گسترش مفاهیم قرآن را دنبال می‌کنیم
کد خبر: 3753308
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
محمدرضا مسیب‌زاده:

تعامل آموزش و پرورش و اوقاف مصداق بارز کار گروهی/هدف مشترک گسترش مفاهیم قرآن را دنبال می‌کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: تعامل با اوقاف فقط برای حمایت‌های مالی نبوده و نیست، این رقم‌ها نه دردی از ما دوا می‌کند نه برای اوقاف رقمی است. باور ما به کار گروهی است تا بتوانیم در کنار هم خدمتی به قرآن در راستای بسط و گسترش مفاهیم این مصحف شریف کرده باشیم.

تعامل آمورش و پرورش و اوقاف؛ مصداق بارز کار گروهی/هدف؛ گسترش مفاهیم قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، امروز 14 مهر در نشست تخصصی با رؤسای ادارات قرآن ادارات کل اوقاف و امور خیریه اوقاف که در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن اراک انجام شد از تعامل ایجاد شده بین اوقاف و وزارت آموزش و پرورش ابراز خرسندی کرد و گفت: ادغام مسابقات قرآن دانش‌آموزی با شکوفه‌ها علی‌رغم سختی‌ها با مزیت‌های بسیاری روبه‌رو شد.
وی تصریح کرد: تعامل با اوقاف فقط برای حمایت‌های مالی نبوده و نیست، این رقم‌ها نه دردی از ما دوا می‌کند نه برای اوقاف رقمی است. باور ما به کار گروهی است تا بتوانیم در کنار هم خدمتی به قرآن در راستای بسط و گسترش مفاهیم این مصحف شریف کرده باشیم.
مسیب‌زاده ادامه داد: باید اقداماتی را انجام دهیم که برعهده کسی نیست تا از موازی‌کاری جلوگیری شود. کمترین مسائل به مادیات تعلق دارد. مشارکت اوقاف و اموزش و پرورش به واسطه ارتقای راندمان کاری است. واگذاری مسابقات شکوفه‌ها به آموزش و پرورش احساس رضایت‌مندی و برتری را در متسابقان نوجوان افزایش می‌دهد. این مسابقات برد برد است.
این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری مسابقات کار فوق‌العاده‌ای نبود و در قالب تفاهم‌نامه انجام شد. برای اجرای تفاهم‌نامه خیلی از استان‌ها زحمت کشیدند و ارتباطات خوبی برقرار شد. اگر ناظر مسابقات اوقاف در قسمتی از برگزاری مسابقات ایرادی دید، گوشزد کند تا آن را رفع کنیم.
وی اظهار کرد: بدون شک نیروی انسانی منشأ تحول است. پس از فرمایش رهبری یک میلیون و 12 هزار عضو با کد ملی در طرح حافظان ثبت‌نام کردند که از این تعداد بیش از 938 هزار نفر فرهنگی و دانش‌آموز هستند. اگر قرار است کار قرآنی شدن دنبال شود، بهتر است در زمینه حفظ انجام شود. امسال 14 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور ثبت‌نام کردند که همگی آماده فراگیری هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
مسیب‌زاده بیان کرد: در آزمون تفسیر 540 هزار کارمند نز ثبت‌نام کردند که از این تعداد 450 هزار فرهنگی و آموزش و پرورشی بودند. به سادگی نباید از آموزش و پرورش عبور کرد. سال اول طرح نور در راستای حفظ ترتیبی انجام شد. حفظ موضوعی در قالب طرح نور باران از دیگر اقدامات در زمینه حفظ است.
وی در راستای وقف‌های مشارکتی نیز گفت: اجرای وقف‌های مشارکتی از دو سال پیش در خراسان رضوی رونمایی شد. هدف حضور بیشتر افراد در وقف است. در این استان 350 هزار موقوفه واقفان قرآنی در سطح دانش‌آموزی وجود دارد. آماده‌سازی در راستای اجرای این طرح در استان‌های دیگر باید از مهرماه سال جاری آغاز شود. حضور ‌موزان در طرح احلی من‌العسل از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
به گزارش ایکنا، سید مصطفی حسینی، رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: ایجاد وقف‌های مشارکتی از طرح‌های در دست اجراست. ثبت انجمن یاوران وقف را معاونت فرهنگی سازمان با متولی گری آموزش و پرورش و نظارت سازمان اوقاف انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: علی‌رغم تمام فعالیت‌های انجام شده در حوزه مشارکت و تعامل، ایجاد یک قرارگاه مشترک به معنای واقعی کلمه ضروری به نظر می‌رسد که قرارگاه مشترک در مرکز برپا شود، اما در استان‌ها آنچنان که باید برپا نمی‌شود و باید اقدامی صورت گیرد تا این قرارگاه در تمام استان‌ها تشکیل و اجرایی شود.
حسینی اظهار کرد: به دنبال روشی هستیم که به وظیفه خود در مقابل آموزش و پرورش به نحو احسن عمل کنیم. برخی استان‌ها موقوفه قرآنی دارند که با حمایت آموزش و پرورش مشکلی ندارند و برای استان‌هایی که 90 درصد موقوفه‌هایشان برای روضه و عزاداری سید الشهداء(ع) است باید فکری شود.
انتخای پیام

مطالب مرتبط
captcha