از شیوه‌ جدید سخنرانی در افتتاحیه تا غرفه خبری بدون اینترنت
کد خبر: 3752469
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
گزارش ایکنا از نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن؛

از شیوه‌ جدید سخنرانی در افتتاحیه تا غرفه خبری بدون اینترنت

گروه فعالیت‌های قرآنی - شهرستان اراک از دیروز دهم مهرماه میزبان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور یعنی فینال چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است که این دوره از مسابقات تا ۲۳ مهرماه در دو بخش بانوان و آقایان ادامه دارد. خبرگزاری ایکنا گزارشی از روز اول مسابقات و نقاط ضعف و قوت آن ارائه می‌کند.

گزارش ایکنا از نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهرستان اراک از دیروز دهم مهرماه میزبان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور یعنی فینال چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است که این دوره از مسابقات تا 23 مهرماه در دو بخش بانوان و آقایان ادامه دارد. خبرگزاری ایکنا گزارشی از روز اول مسابقات و نقاط ضعف و قوت آن ارائه می‌کند.
اراک قطب صنعتی کشور حال و هوای دیگری دارد. اراک یکی از شهرهای صنعتی و گاها ورزشی است که همواره میزبان همایش‌های بزرگ صنعتی یا ورزشی بوده است. ۱۷ سال پیش مسابقات قرآن اوقاف در اراک برگزار شد که از دل این مسابقات قاریان و حافظان زبده‌ای تربیت شدند. اینک پس از ۱۷ سال اراک برای دومین‌بار میزبان قاریان و حافظان بنام است.

تبلیغات شهری
ناگفته نماند که اوقاف برنامه‌های خود را از سال گذشته پیگیری کرده و جامعه قرآنی کم‌وبیش آنان را حمایت کردند‌. تبلیغات شهری برعهده شهرداری اراک بوده است. در اقصی نقاط شهر شاهد تبلیغات گسترده هستیم اما در برخی بنرها تنها به لوگوی مسابقات اشاره شده است که شاید بین چندین لوگو دیدن لوگوی مسابقات آن‌قدر محسوس نباشد. از طرف دیگر استفاده از آیات قرآن جهت تبلیغات مسابقات اقدامی جالب، به‌یادماندنی و تأثیرگذار است.
در افتتاحیه مسابقات شاهد حضور جامعه قرآنی از نقاط مختلف استان بودیم. این مسابقات زمینه همدلی بیشتر بین قرآنیان و مسولان را فراهم کرده است، دستگاه‌های مختلف برای اینکه دستاوردهای قرآنی خود را به نمایش بگذارند غرفه‌ای در نمایشگاه دریافت کرده‌اند.

غرفه‌های خبرگزاری؛ بدون اینترنت
روز گذشته ۱۰ مهرماه با تیم خبری به محل برگزاری مسابقات وارد شدیم. نزدیک مراسم افتتاحیه نمایشگاه بود. ۱۸ دستگاه تقاضای دریافت غرفه دادند. یکی از نقاط ضعف نبود اینترنت در محل برپایی نمایشگاه است که امید است این مشکل برای روزهای دیگر رفع شود، چراکه داشتن غرفه خبری بدون اینترنت فایده‌ای ندارد.

گزارش ایکنا از نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن
غیبت وزیر فرهنگ و ارشاد
افتتاح نمایشگاه جانبی جنب سالن مسابقات ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح با تلاوت علی شیخی، افتتاح شد. این نمایشگاه با حضور سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف، معاونان استاندار مرکزی، شریفی مدیرکل ارشاد، حجت‌الاسلام قربان پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی، سردار کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله افتتاح شد و در ادامه حاضران از غرفه‌ها بازدید کردند.
در تبلیغات اعلام شده بود مسابقات ساعت ۱۰ آغاز می‌شود اما با توجه به پخش زنده مسابقات و تدارک اقدامات بلاخره با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. روز قبل از حضور وزیر ارشاد صحبت‌هایی بود که مراسم افتتاحیه بدون حضور صالحی برگزار شد.

گزارش ایکنا از نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن
افتتاحیه مرحله سراسری مسابقات قرآن اوقاف ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه با نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سید مصطفی حسینی، قاری بین‌المللی آیاتی چند از کلام وحی را تلاوت کرد. سید وحید مرتضوی مجری مراسم افتتاحیه بود. سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، در مراسم افتتاحیه گفت: قرآن بارزترین منبع ذخائر الهی است. انس و حفظ این معجزه الهی در ترویج سبک زندگی انسانی و الهی دارد. قرآن می‌تواند جامعه را در مسیر تحول اخلاقی قرار دهد. دستاوردهای قرآنی امروز نتیجه تلاش امام راحل، شهدا و رهبری است.

گزارش ایکنا از نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن
پخش کلیپ از دیگر بخش‌های آیین افتتاحیه بود. آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان سخنران دیگر مراسم بود که گفت: هویت امت اسلامی در گرو قرآن است. خانواده‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس و بازار باید به نور قرآن منور باشند. برای رسیدن به رفتار قرآنی باید فرهنگ قرآنی حاکم شده و در این راستا گام‌های بلندتری برداریم.
پخش کلیپ «گوشمالی» درباره حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در جواب حادثه تروریستی اهواز، از دیگر برنامه‌های افتتاحیه بود. حجت‌الاسلام محمدی در ارتباط با ارسال نامه‌ای پیرامون تجمیع فعالیت‌های قرآنی و تقدیم آن به رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در طی این نامه به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد دادیم، ما آمادگی داریم علی‌رغم فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در حوزه قرآن در خدمت سایر دستگاه‌هایی که به نحوی متولی کار قرآنی هستند، باشیم و بپذیریم یک کاری انجام شود و به صورت حساب شده و هدفمند آن را انجام دهیم.

گزارش ایکنا از نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن
در آئین افتتاحیه مسابقات، شیوه‌ای جدید از سخنرانی را ملاحظه کردیم به این ترتیب که رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به جای سخنرانی یک‌طرفه، صحبت‌های خود را در قالب پرسش و پاسخ با مجری ارائه کرد.

گزارش ایکنا از نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن
رونمایی از کتاب «مهاجران» در برگیرنده زندگی‌نامه شهدای قرآنی منا از دیگر بخش‌های آیین افتتاحیه بود.

گزارش ایکنا از نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن
استقرار اکیپ‌های انتظامی امنیتی، پزشکی، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، گاز، آب از دیگر نقاط قابل توجه برگزاری مسابقات است. این نیروهای خدمت‌رسان از روز گذشته در محل برگزاری مسابقات و محل اسکان استقرار و تا پایان مسابقات در محل حضور دارند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha