رئیس قوه قضائیه وارد لرستان شد
کد خبر: 3961717
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
صبح امروز؛

رئیس قوه قضائیه وارد لرستان شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود به‌همراه جمعی از مسئولان عالی قضایی امروز، دهم فروردین به لرستان وارد شد.

ارسال فوری ///// رئیس قوه قضائیه وارد لرستان شدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌ قضائیه صبح امروز، دهم فروردین‌ماه در جریان سفر به لرستان، در فرودگاه خرم‌آباد، مورد استقبال رسمی مقامات استان از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، معاونین استاندار لرستان، محمد رزم، رئیس کل دادگستری لرستان و جمعی از قضات دستگاه قضا قرار گرفت.

رئیسی در بدو ورود به لرستان در فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران، گفت: ما مایل بودیم در جریان این سفر اجتماعات مردمی را چه در مرکز استان و چه شهرستان‌ها داشته باشیم که شرایط کرونایی اجازه این امر را نمی‌دهد و تنها می‌توانیم در خدمت برخی همکاران دستگاه قضا و مسئولان باشیم.

وی با بیان اینکه قبل از سفر به هر استان هیئتی را برای بررسی مسائل استان اعزام می‌کنیم، افزود: ۲۲ نفر از همکاران ما چندی قبل به تمام نقاط استان سفر کردند و وضعیت را مورد بررسی قرار دادند

رئیسی ادامه داد: به دنبال اعزام این هیئت گزارشات آماده‌ شده که در شورای قضایی با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار و همکاران قضایی مسائل را بررسی کرده و تصمیماتی برای رفع مشکلات گرفته می‌شود، همچنین مسائل و بخش‌هایی که نیاز است در مرکز پیگیری شود را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشستی با همکاران قضایی و نشست با مدیران استان در شورای اداری، گفت: در جریان این سفر نشستی با اقشار و نمایندگان اقشار مختلف خواهیم داشت.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه برگزاری این نشست‌ها کفایت نمی‌کند از باب آنچه باید در خدمت مردم استان باشیم، ابراز امیدواری کرد که این سفر و آنچه بررسی و پیگیری می‌شود منشأ گشایش در زندگی مردم و همکاران قضایی باشد.

رئیسی ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اینکه برگزاری این سفرها و نشست‌ها در مسیر مأموریت اصلی این قوه برای اجرای عدالت باشد، یادآور شد: ما این مأموریت را در بخش‌های مختلف دنبال می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه، در ابتدای ورود به لرستان با حضور در گلزار شهدای خرم‌آباد، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد. دیدار با خانواده معظم شهدا، قضات دادگستری و جمعی از مردم استان و شرکت در شورای اداری و قضایی از جمله برنامه‌های سفر سیدابراهیم رئیسی به لرستان است. همچنین، رفع موانع پیش‌روی مردم و مراجعان به دستگاه قضا در استان و بررسی میدانی مشکلات دادگستری، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به لرستان است.

این سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و طی این سفر علاوه بر دیدار با مردم از چند طرح تولیدی در استان لرستان نیز بازدید می‌شود.

در این سفر محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، سیداحمد مرتضوی‌مقدم، رئیس‌ دیوان عالی کشور، غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه و حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس‌ سازمان بازرسی کل کشور حضور دارند.

انتهای پیام
captcha