ارتباط فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی با حفظ پاکدامنی
کد خبر: 3968105
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸
جرعه‌ای از زلال وحی/17

ارتباط فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی با حفظ پاکدامنی

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک اظهار کرد: فرهنگ استفاده از فضای مجازی برای حفاظت از پاکدامنی نوجوانان بسیار لازم است. والدین از سن 7 تا 14 سال باید بسیار مراقب فرزندان خود باشند و نحوه استفاده از تلفن همراه را آموزش داده و نظارت کافی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: عفت و پاکدامن بودن بانوان تنها به مسلمانان اختصاص ندارد و در تمامی ادیان الهی مورد توجه بوده و انبیاء الهی همواره زنان قوم خود را به پاکدامنی و حیا توصیه می‌فرمودند.


بیشتر بخوانید:


وی پاکدامنی را زمینه‌ساز عنایت ویژه از سوی حضرت باریتعالی بیان و تصریح کرد: آیه 91 سوره «انبیاء»: «وَالَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِيهَا مِنْ رُوحِنَا وَجَعَلْنَاهَا وَابْنَهَا آيَةً لِلْعَالَمِينَ، و (یاد کن حال) آن زن (یعنی مریم) را که دامنش را پاکیزه نگاه داشت و ما در آن از روح خود بدمیدیم و او را با فرزندش (عیسی) معجز و آیتی بزرگ برای اهل عالم قرار دادیم» به داستان حضرت مریم(س) اشاره دارد که نتیجه پاکدامنی ایشان نشانه‌ای از نشانه‌های الهی شد.

میرمهدی ادامه داد: نتیجه پاکدامنی حضرت مریم(س) وجود فرزندی است که زمینه هدایت جامعه بشری را برعهده گرفته است و امروز بیشترین پیروان جهان به مسیحیت اختصاص دارد، هرچند که باید مسیحیان به دین اسلام گرایش داشته باشند، اما پیرو دین مسیحیت بودن باعث شده از کفر و بی‌دینی جدا باشند.

وی بیان کرد: پاکدامنی تنها به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز باید پاکدامنی پیشه کنند که این مهم در آیه 5 و 6 سوره «مؤمنون»: «وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ، و آنان که فروج و اندامشان را از عمل حرام نگاه می‌دارند(5)، إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ، مگر بر جفتهاشان (که زنان عقدی آنها باشند) یا کنیزان ملکی متصرفی آنها که هیچ‌گونه ملامتی (در مباشرت این زنان) بر آنها نیست» بر آن صحه گذارده شده است.

حجت‌الاسلام میرمهدی فرزند صالح و نیکو را نتیجه پاکدامنی والدین دانست و اضافه کرد: پاکدامنی در جامعه بسیار اهمیت دارد و جلوی انحرافات را باید با ازدواج گرفت و همه مسئولان موظف هستند راه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند تا جوانان همواره باعفت و پاکدامن بمانند.

این مقام مسئول نبود پاکدامنی در جامعه را مسبب بروز اختلافات و نزاع‌های خانوادگی عنوان و اظهار کرد: با گسترش ابزار رسانه جمعی و تلفن‌های همراه اینترنت‌دار حفظ پاکدامنی وعفت در شرایط فعلی سخت‌تر از گذشته است. آگاه ساختن جامعه از خطرات اینترنت وظیفه رسانه است، همان کشورهایی که برای فارسی‌زبانان فیلم و سریال رایگان تولید می‌کنند اگر مردم کشور خودشان بخواهند استفاده کنند باید هزینه اشتراک و تعرفه‌های آن را با قیمت گزاف بپردازند، هیچ کشوری دلش برای ما نسوخته و تنها هدفشان از ساخت فیلم با محتوای ضددینی و ضد اخلاقی، گرفتن پاکدامنی از جوانان است.

وی هشدار داد: تعداد بسیاری از خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود در خصوص استفاده از گوشی‌های تلفن همراه بی‌تفاوت شده‌اند و پرسه زدن‌های بی‌مورد در فضای مجازی برایشان اهمیت ندارد. اشاعه فرهنگ استفاده از فضای مجازی برای حفاظت از پاکدامنی نوجوانان بسیار لازم است. والدین از سن 7 تا 14 سال باید بسیار مراقب فرزندان خود باشند و نحوه استفاده از تلفن همراه را آموزش داده و نظارت کافی را داشته باشند.  

انتهای پیام
captcha