اتحاد تنها گزینه برای حفظ اقتدار کشورهای اسلامی است
کد خبر: 4006871
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
رئیس شورای سیاسی حزب الله:

اتحاد تنها گزینه برای حفظ اقتدار کشورهای اسلامی است

رئیس شورای سیاسی حزب الله تأکیدکرد: تجربیات بدست آمده نشان می‌دهد، تنها گزینه برای بقا و اقتدار دولت‌های اسلامی و شکست دشمنان اسلام اتحاد بین آنها است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «سید ابراهیم امین سید»، رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در وبینار روز سوم سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی به بررسی وحدت از ابعاد مختلف پرداخت.

وی در  ابتدای سخنان خود به وحدت اسلامی از بُعد قرآنی اشاره و تصریح کرد: این امت به قرآن عظیم پایبند و معتقد است که اساس قرآن برپایه وحدت میان مسلمانان و بلکه تمام انسان‌هاست.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با اشاره به این که قرآن کریم شامل مطالب فکری، اعتقادی، اخلاقی و شرعی است، تأکید کرد: كافی است که انسان به قرآن کریم به عنوان کتابی واحد برای بشریت یا حداقل برای مسلمانان  تکیه کند.

وی با تأکید بر لزوم تلاش برای تحقق وحدت از سوی پیروان قرآن کریم، به وجود آیاتی مبتنی بر وحدت امت اسلامی در کتاب خدا اشاره کرد.

سید ابراهیم امین سید با اشاره به آیه 52 سوره مؤمنون که می‌فرماید: «وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ: همه شما امت واحدی هستيد و من پروردگار شمايم از مخالفت فرمان من پروا کنید»، تصریح کرد: این بدان معناست که خداوند سبحان و تعالی این امت را امتی واحد قرارداده و وحدت امت امری مسلم از سوی خداوند متعال است و بشریت باید این حقیقت را محقق سازد.

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان عدم پایبندی به وحدت را تهدیدی برای بشریت، مؤمنین و مسلمانان خواند که باعث نابودی، تحت فشار قرار گرفتن و پراکندگی آن‌ها خواهد شد.

وی در ادامه به آیه 103 سوره آل عمران که می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا: وهمگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد و نعمت‏ خدا را بر خود ياد كنيد آنگاه كه دشمنان [يكديگر] بوديد پس ميان دل‌هاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شديد» و آیه 46 سوره انفال که می‌فرماید «وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ: واز خدا و پيامبرش اطاعت كنيد و با هم نزاع مكنيد كه سست‏ شويد» اشاره و تاکید کرد: این تهدید از جانب خداوند سبحان خطاب به بشریت و مؤمنین بیان شده که عدم پایبندی  آنها به عناصر وحدت علی‌رغم وجود قرآن کریم، وجود آنها را تهدید می‌کند و موجودیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و فکری آنها را از بین می‌برد.

این اندیشمند اسلامی وجود پیامبر (ص) را که نعمت و رحمت الهی است، دومین عامل ایجاد وحدت برشمرد.

وی شخصیت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را جامع همه پیامبران توصیف کرد و افزود: پیروان چنین پیامبر بزرگواری باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله با بیان این که امتی که علی‌رغم داشتن پیامبری همچون رسول اکرم (ص) با هم متحد نشوند، هیچ چیزی نمی‌تواند آنها را متحد کند، تأکیدکرد: همانطور که قرآن برای تحقق وحدت برای ما حجت است، وجود رسول (ص) هم در راستای رسیدن به وحدت برای ما حجت است.

«سید ابراهیم امین سید»، وجود اهل بیت (ع) را سومین عامل ایجاد وحدت برشمرد و تأکید کرد: تمام امت بر حب اهل بيت(ع) و بزرگداشت آنها اعتقاد دارند و عشق به اهل بیت(ع) را در ادامه عشق به پیامبر (ص) می‌دانند.

وی احترام و عشق به اهل بیت(ع) را برگرفته از اصول فکری، عقیدتی، معنوی و عاطفی خواند که می‌تواند پایه و اساس وحدت امت و وحدت بشریت باشد.

سید ابراهیم امین سید با بیان لزوم اتحاد برای ایستادگی در برابر دسیسه‌های دشمن، به موضوعاتی همچون استعمار، اشغال جهان اسلام، سیطره بر کشورها و ثروت‌های مسلمانان و تحریف اسلام اشاره و تاکیدکرد: این موضوعات ما را ملزم به وحدت آگاهانه  و مسئولانه می‌کند.

رئیس شورای سیاسی حزب الله تکیه کردن به دشمنان و دولت‌های ظالم، استبدادی و استعمارگر و توافق با آنها را باعث گسترش فتنه، درگیری و جنگ بين مسلمانان خواند و تاکیدکرد: از دشمنان چیزی جز ناامیدی و ظلم حاصل نمی‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تجربیات بدست آمده نشان می‌دهد، تنها گزینه برای بقا و اقتدار دولت‌های اسلامی و شکست دشمنان اسلام اتحاد بین آنها است.

رئیس شورای سیاسی حزب الله در پایان تأکید کرد: علت اصلی شکست و سرخوردگی دشمنان ما در طول سی، چهل سال اخیر وحدتی است که به فضل الهی بین مجاهدین، مقاومین و مؤمنین حاصل شده است و این مؤمنین و  مجاهدین در این عصر پیروز می‌دانند.
انتهای پیام
captcha