نیرو‌های آمریکایی را از عراق اخراج خواهیم کرد
کد خبر: 4024379
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت اعلام کرد:

نیرو‌های آمریکایی را از عراق اخراج خواهیم کرد

هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق متعهد شد در صورت عدم خروج آمریکا در مدت زمان تعیین شده به حضور آمریکا در خاک عراق پایان دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد الفضائیه، این هیئت با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: هر روز برای ما بیشتر روشن می‌شود که نیروهای اشغالگر آمریکا در اجرای مطالبات ملت عراق مبنی بر اجرای مصوبه پارلمان عراق در زمینه خروج آنان، جدی نیستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقاومت عراق، در راستای تمایل برخی از گروه‌های سیاسی که با دولت همکاری می‌کنند، به نظامیان آمریکا فرصت داد تا این مصوبه برای تحقق اراده ملت عراق و استقلال و بازپس‌گیری حاکمیت کامل این کشور اجرایی شود.

هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه خود تأکید کرده است: مقاومت در این مدت بیشترین خویشتن‌داری را از خود نشان داد تا دولت به وظیفه خود در اخراج اشغالگران از عراق عمل کند، ولی به نظر می‌رسد دولت آمریکا اصرار دارد که حضور نظامی خود را در عراق حفظ کند. 

در ادامه بیانیه آمده است: آمریکا قصد دارد، نیروهای خود را در پایگاه‌های کنونی، حفظ کند و همچنین کنترل حریم هوایی عراق را در دست داشته باشد و از مناطقی جاسوسی کند که عاری از وجود عناصر داعش است.

با این حال در ادامه تأکید شده که این رؤیای آمریکا که سربازان اشغالگر آن در عراق احساس آرامش کنند، یک توهم است و هرگز محقق نخواهد شد.

هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق در این بیانیه اعلام کرده است: دفاع از میهن، حقی است که تمامی قوانین آن را می‌پذیرند؛ این دفاع، وظیفه شرعی، اخلاقی و ملی است و مقاومت عراق پس از پایان این دوره، نیروهای اشغالگر را مجبور خواهد کرد که با خواری و خفّت از عراق خارج شوند زیرا در سرزمین شهدا و مقدسات، هیچ جایی برای اشغالگر وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha