انتظار اتحادیه استان از مؤسسات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4089313
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
از نقشه راه تا افق روشن مؤسسات قرآنی/ ۵

انتظار اتحادیه استان از مؤسسات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری گفت: انتظار ما از مدیران مؤسسات قرآنی استان این است که اتحادیه را در جهت پیشبرد اهداف قرآنی استان یاری کنند و نگذارند ارتباط دوسویه مؤسسات و اتحادیه از بین برود.

مرتضی رفیعی، مدیر عامل اتحادیه قرآنی چهارمحال و بختیاری

مرتضی رفیعی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه مشکلات مالی مهم‌ترین دغدغه مؤسسات قرآنی استان است، اظهار کرد: مدیران این مجموعه‌های قرآنی همواره با این معضل مزمن دست و پنجه نرم کرده‌اند و مختص به زمان خاص مثلاً ایام کرونایی نیست.

وی با ذکر اینکه چشم داشتن به اعتبارات دولتی دلیل اصلی مشکلات مالی مؤسسات است، ادامه داد: با توجه به کاهش شدید اعتبارات قرآنی به‌ویژه در سال‌های اخیر، مؤسسات و مراکز قرآنی کمک‌های دولتی چندانی دریافت نکرده‌اند؛ بهترین راهکار برای خروج این مراکز از وضعیت مالی موجود، توجه به مبحث درآمدزایی است و مدیران و مسئولان باید بتوانند از ظرفیت مؤسسه خود در جهت تولید درآمد پایدار استفاده کنند که پیشنهاد بنده اقدام در جهت تأسیس پیش‌دبستانی قرآنی است.

رفیعی تصریح کرد: مدیران مؤسسات قرآنی استان می‌توانند با الگو گرفتن از مجموعه‌های موفق در دیگر استان‌ها در زمینه درآمدزایی، در جهت تقلیل یا رفع مشکلات عدیده مالی گامی محکم بردارند و این دغدغه دائمی را رفع کنند.

وی با تأکید بر اینکه قوانین حمایت از مؤسسات قرآنی نظیر معافیت از پرداخت مالیات یا هزینه‌های آب و برق در اکثر موارد اجرا نمی‌شوند، گفت: ساز و کار و شروط پیش‌بینی شده برای مشمول معافیت شدن مؤسسات قرآنی مانع از اجرایی شدن این قوانین در مورد بسیاری از مجموعه‌های قرآنی می‌شود؛ از جمله اینکه معافیت از هزینه‌های آب و برق و گاز مشمول مواردی می‌شود که ساختمان به نام همان مؤسسه قرآنی باشد حال آنکه مؤسسات قرآنی در استان ما یا استیجاری و یا موقوفه هستند و چه بسا مؤسساتی هم هستند که با مشکل مکان مواجهند و اسکان موقت دارند و هر ساله یا هر چندماه یکبار ناچارند جابجا شوند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان با تأکید بر اینکه این اتحادیه حلقه واصل بین مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های متولی قرآنی است، بیان کرد: اگر اتحادیه این وظیفه را به خوبی انجام دهد و مسیر مؤسسات را جهت ارتباط‌دهی با دستگاه‌ها تسهیل کند، کار بسیار بزرگی انجام داده است.

رفیعی مؤسسات را بازوی اتحادیه قرآنی دانست و توضیح داد: هر چه مؤسسات و مراکز قرآنی استان قوی‌تر و پویاتر باشند، اتحادیه نیز با صلابت‌تر خواهد شد؛ در اتحادیه قرآنی استان از مدیران مؤسسات قرآنی انتظار داریم که اتحادیه را در جهت پیشبرد اهداف قرآنی استان یاری کنند و نگذارند ارتباط دوسویه مؤسسات و اتحادیه از بین برود.

وی بیان کرد: در این مدتی که وظیفه خطیر مدیرعاملی اتحادیه بر عهده اینجانب گذاشته شده است، متأسفانه یک بی‌تحرکی غیرقابل انکار در مجموعه مؤسسات قرآنی استان به چشم می‌خورد که ممکن است تداوم این بی‌تفاوتی به نفع جامعه قرآنی استان نباشد.

مدیر مؤسسه قرآنی ندای ملکوت فارسان با اشاره به رسالت سنگین قرآنیان در مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: این قشر با انجام کارهای ابتکاری در سطح جامعه می‌تواند معروف‌ها را گسترش دهد و یکی از اقداماتی که در مؤسسه قرآنی انجام داده‌ایم این است که در هر شهری اعم از شهرکرد، فارسان یا کوهرنگ که بیشتر تردد داریم، فعل معروفی مشاهده کردیم فرد انجام دهنده از هر صنف و قشر فعل حسنه را از سوی مؤسسه را با اهدای لوح تقدیر و هدایایی در یک جمع مردمی مورد تشویق قرار می‌دهیم.

رفیعی گفت: این کارهای حسنه بیشتر ناظر به اموری است که قبلا‌ً در جامعه رواج داشت اما امروز بسیار کمرنگ شده است؛ مثلاً در گذشته اگر فردی در راه می‌ماند، رانندگانی که رد می‌شدند او را سوار کرده و رایگان به مقصد می‌رساندند، امروز اما کمتر شاهد این دست نیکویی‌ها در سطح جامعه هستیم. تقدیر از کارمند بانکی که مشتری را در نحوه استفاده از کارت بانکی در دستگاه خودپرداز راهنمایی کرد یا تقدیر از مامور پلیس که به عابر پیاده خیابان کمک کرد، از جمله فعل‌های معروفی هستند که از سوی مؤسسه قرآنی ندای ملکوت تقدیر شدند.

انتهای پیام
captcha