جهان‌بینی متعالی نتیجه قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی است
کد خبر: 4107490
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
احمد ابوالقاسمی در هفدهمین محفل منادی:

جهان‌بینی متعالی نتیجه قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی است

قاری پیشکسوت و بین‌المللی قرآن با تأکید بر اهمیت تلاوت و توجه به قرآن بیان کرد: در هر قشری، اهل قرآن متفاوت‌ هستند؛ زیرا درک آن‌ها از دنیا تغییر کرده است. اتفاقات دنیا هر روز در حال تکرار شدن است و هر روز موسی و فرعون وجود دارند و باید جهان‌بینی انسان‌ها براساس قرآن شکل گیرد تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، هفدهمین محفل از سلسله محافل قرآنی منادی، شب گذشته 25 آذر، به همت مجمع قرآنیان اسلامشهر و با حضور جمعی از قاریان ممتاز و بین‌المللی، حافظان و علاقه‌مندان به قرآن در شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

در این محفل قرآنی، قاریانی از جمله علی زرگر، محمد کاظمی، وحید کرمی و مهدی شایق به تلاوت قرآن پرداختند. احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآن نیز مطابق رویه‌ای که این روزها در پیش گرفته، به جای اینکه به تلاوت قرآن بپردازد، به ایراد سخن پرداخت و بیان کرد: مدتی قبل در جلسه‌ای روایتی از سیره امام صادق(ع) در زمینه تلاوت خواندم. روایت این بود که امام(ع) روزی پنج جزء قرآن تلاوت می‌کرد. پس از اینکه روایت را نقل کردم، یکی از حاضران در جلسه با طعنه به من گفت که امام صادق(ع) کار خاصی نداشته و می‌توانسته قرآن بخواند اما این کار برای ما که از صبح تا شب باید مشغول به کار باشیم دشوار است.

ابوالقاسمی در ادامه افزود: به این فرد گفتم: اتفاقاً اگر همه روزی پنج جزء قرآن تلاوت می‌کردند شما هم مجبور نبودید با این سن از صبح تا شب کار کنید. این یعنی چون ما قرآن نمی‌خوانیم و با آموزه‌های قرآنی فاصله داریم وضعیتمان بهبود پیدا نمی‌کند.

این قاری بین‌المللی قرآن تصریح کرد: هنگامی که امام عصر(عج) ظهور می‌کنند، بشر را از این جهل نجات می‌دهند. امروزه هر یک از مکاتب فکری در دنیا برای بشر یک نسخه زندگی ارائه می‌کنند اما حرف اصلی یکی بیشتر نیست و کار امام(عج) نیز همین است که همان یک حرف را می‌زند تا همه از جهل رها شوند.

ابوالقاسمی بیان کرد: برخی افراد هم تصور می‌کنند که اگر مشغله‌های کاری آنها بیشتر شود باید از عبادت و تلاوت قرآن بکاهند؛ در صورتی که هر قدر مشغله انسان افزایش یابد، باید ارتباطش با قرآن هم افزایش پیدا کند. نمونه بارز این مسئله پیامبر اکرم(ص) است که با وجود همه مشغله‌ها، نماز شب بر ایشان واجب می‌شود. رهبر انقلاب اسلامی نیز در ابتدای دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی این توصیه را مطرح کردند که هر چقدر رتبه اجتماعی شما بالاتر می‌رود، باید بیشتر قرآن بخوانید؛ زیرا بدون قرآن خواندن نمی‌توانید به کارها رسیدگی کنید.

این مدرس پیشکسوت قرآن تصریح کرد: کسی که قرآن‌خوان و قرآن‌دان است قطعاً بهتر می‌تواند کارش را پیش ببرد. یکی از این نمونه‌ها شهید قاسم سلیمانی بود. در زمینه‌های دیگر نیز همینطور است و برای نمونه یک عالم دینی که اهل قرآن است نسبت به دیگران شاخص‌تر است. بر این اساس، در هر قشری، اهل قرآن متفاوت‌ هستند؛ زیرا درک آن‌ها از دنیا تغییر کرده است. اتفاقات دنیا هر روز در حال تکرار شدن است و هر روز موسی و فرعون وجود دارند و باید جهان‌بینی انسان‌ها براساس قرآن شکل گیرد.

در بخش دیگری از این مراسم، از خانم‌ها آذر فرجی و غزاله سهیلی‌زاده، دو نفر از اعضای مجمع قرآنیان اسلامشهر که موفق به کسب رتبه نخست مسابقات سراسری همخوانی و مدیحه‌سرایی بانوان در قالب گروه صهبا شده بودند تجلیل به عمل آمد. افزون بر این، از ابوالفضل نبی‌لو نیز به دلیل کسب رتبه نخست مسابقات سراسری دانش‌آموزی و کسب رتبه نخست در مسابقات تلویزیونی اسراء تجلیل شد.

در پایان این جلسه، به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اصغر پیراحمدی از مداحان برجسته اسلامشهری به ذکر مصائب اهل بیت(ع) پرداخت. همچنین آقایان علوی و موسوی نیز به خوشنویسی آیاتی از قرآن پرداختند که در نهایت به مهمانان ویژه این مراسم اهدا شد.

یادآوری می‌شود، محافل انس با قرآن مجمع قرآنیان اسلامشهر که با عنوان منادی شناخته می‌شود، جمعه آخر هر ماه با حضور قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی در شهرستان اسلامشهر برگزار می‌شود.

در ادامه تصاویر و صوت تلاوت‌های این مراسم تقدیم می‌شود؛

تلاوت علی زرگر

کد

تلاوت استاد توحیدپور

کد

تلاوت مهدی شایق

کد

تلاوت محمد کاظمی

کد

تلاوت وحید کرمی

کد
 
انتهای پیام
captcha