پایان ماه رمضان اوج حاکمیت خرد بر امیال است + فیلم
کد خبر: 4135118
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۲
فرصت بندگی/7

پایان ماه رمضان اوج حاکمیت خرد بر امیال است + فیلم

پایان ماه مبارک رمضان اوج تسلط خرد و اراده درست بر امیال و هوس‌هاست و می‌بایست تا ماه رمضان آینده بر این مسیر صواب باقی ماند.

جمعه/ پایان ماه رمضان اوح حاکمیت خرد بر امیال است + فیلم

به گزارش ایکنا؛ سید عباس الموسوی، خطیب و مبلغ لبنانی، نویسنده و اسلام‌پژوه که در حوزه علمیه نیز تدریس می‌کند، اذعان دارد که انسان باید ماه مبارک رمضان را به نحوی به پایان برساند که عقل و خرد با اراده صحیح او بر هر چیز حاکم باشد. مشروح این پیام ویدئویی در ادامه می‌آید:

«اگر انسان بتواند عقل و خرد را غالب کند، آن وقت است که عزم و اراده خردمندانه او بر امیال و هوس‌ها حکمرانی می‌کند و منظورمان تنها میل به خوردن و آشامیدن نیست، بلکه عقل انسان بر همه عناصر و درهای رفتن به سمت گناهان غالب می‌شود، گناهانی که ممکن است انسان اسیر آن شود.

بنابراین پایان ماه مبارک رمضان اوج حاکمیت عقل و اراده درست بر همه امیال و هوس‌هاست. ما نمی‌گوییم که انسان باید دست از هوا و هوس‌هایش بردارد، بلکه این‌ها نیازهای ثابت بشری هستند؛ اما انسان باید این ماه را به نحوی به پایان برساند که عقل و خرد با اراده صحیح وی بر هر چیز حاکم باشد و به همین روال ادامه داده و قول دهد که در این سال همین گونه باشد تا در حالی به استقبال ماه رمضان آتی برود که ماه رمضان فعلی را با سلامت پشت سر گذاشته باشد. همان طور که در دعای وداع با ماه مبارک رمضان در صحیفه سجادیه آمده است».

انتهای پیام
captcha