معلم مصری 3 نسخه قرآن کتابت کرد
کد خبر: 4135432
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

معلم مصری 3 نسخه قرآن کتابت کرد

معلم مصری از کتابت خستگی‌ناپذیر سه نسخه از قرآن کریم از سر عشق به پروردگار می‌گوید.

به گزارش ایکنا به نقل از قاهره24 ، حکایت یک معلم زبان عربی که از سر عشق به پروردگار سه مرتبه قرآن را دستنویس کرده است، سیمایی از فوران عشق به خداوند در دل بندگانش است.

محمد احمد ابراهیم، معلم بازنشسته 72 ساله مصری است که در حال حاضر هم در روستای صفط زریق از توابع شهر دیرب نجم استان الشرقیه زندگی می‌کند و از دوران جوانی شروع به کتابت دستی قرآن کرده است.

وی با بیان اینکه مداومت وی در کتابت قرآن از سر حس عشق به پروردگار و برای قربة الی الله بوده است، گفت: نخستین نسخه از قرآن کریم را زمانی که در کشور یمن زندگی و تدریس می‌کردم، نوشتم، به نحوی که هر روز با فراغت از کار و امور روزمره با دقت شروع به کتابت می‌کردم تا اینکه ظرف هفت ماه آن را تکمیل کردم.

این معلم مصری می‌گوید که پس از تدوین نخستین نسخه دستنویس خود از قرآن کریم آن را به یکی از دوستانش هدیه کرده که به او درخواست داده بود نسخه مذکور را برای نگهداری در کتابخانه خود به او تقدیم کند.

ابراهیم همچنین گفت که پس از بازگشت به کشورش از یمن در شهر دیرب نجم ساکن می‌شود و چندین ماه را برای کتابت نسخه دوم از قرآن کریم وقت می‌گذارد.

اما نسخه سوم قرآن کریم را این معلم مصری به همراه تفسیر آیات و با اتکا به کتاب ابن کثیر و دیگر علمای مسلمان نگارش کرده است که به گفته وی 17 سال را برای آن زمان گذاشته است.

ابراهیم در پایان سخنانش تاکید کرد کسی که بخواهد کاری را برای رضای پروردگار انجام دهد هرگز از انجام آن احساس ملالت و خستگی نمی‌کند.

کتابت عاشقانه 3 نسخه قرآن کریم توسط معلم مصری /امادهکتابت عاشقانه 3 نسخه قرآن کریم توسط معلم مصری /اماده

انتهای پیام
captcha