نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه راهگشای مشکلات ما هستند
کد خبر: 4139117
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه راهگشای مشکلات ما هستند

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی کن‌کبود با بیان اینکه قرآن برای ما درس زندگی است، گفت: کتاب‎های ارزشمندی همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه راهگشای مشکلات ما هستند و می‎طلبد انس و الفت بیشتری با این کتاب‌ها داشته باشیم و هیچ‌وقت از آنها دور نشویم.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات سردار سلیمانی در حال برگزاری است، با بیان اینکه قرآن و عترت برای ما درس زندگی هستند، گفت: نهج‌البلاغه امام علی(ع) به‌عنوان کتاب دوم شیعیان دارای مفاهیم والا و ارزشمندی است تا جایی که برخی از جملات این کتاب ارزشمند می‌تواند یک مقاله مهم و تأثیرگذار بر افراد باشد.

وی اضافه کرد: اگر به این نکته واقف باشیم که قرآن برای ما درس زندگی است و کتاب‎های ارزشمندی همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه راه‌گشای مشکلات ما هستند این باعث می‎شود انس و الفت بیشتری با این کتاب‌ها داشته باشیم و هیچ‌وقت از آنها دور نشویم.

حاتمی با بیان اینکه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به‌عنوان منابع قرآن و عترت می‌توانند راه‌گشای مشکلات امروز بشر باشند، اما متأسفانه صاحبان آن‌ها را نشناخته‌ایم، اظهار کرد: اگر نهج‌البلاغه و صاحب این کتاب ارزشمند را می‌شناختیم پروفسور جرج جرداق مسیحی می‌شدیم.

وی با بیان اینکه هر کس با نهج‌البلاغه مأنوس می‌شود فقط این کتاب را مطالعه خواهد کرد، اظهار کرد: باید عمیقاً با عترت آشنا شویم و نه صرفاً شور بدون پشتوانه شعور داشته باشیم.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره قرآنی ارزشمند است و لازم است کارهای کلان به برکت و با رهنمودهای قرآن و عترت با شدت و حدت انجام شود، گفت: امیدوارم در پناه قرآن و عترت زندگی با آرامش و آخرتی توأم با آرامش داشته باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha