نفرات برتر جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم تجلیل شدند
کد خبر: 4139843
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
در خرم‌آباد؛

نفرات برتر جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم تجلیل شدند

نفرات برتر سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل در خرم‌آباد معرفی شدند.

اختتامیه جشنواره قرآن و عترت وزارت علومبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

بیش از ۴۰۰ دانشجو از بیش از ۱۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور  در ۹ رشته اصلی و ۴۰ گرایش اصلی قرآن و عترت در این مسابقات به رقابت پرداختند .
 
در این جشنواره شرکت‌کنندگان در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، دعاخوانی و نوآفرینی قرانی با هم به رقابت پرداختند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره قرآنی در بخش قرائت تحقیق آقایان علی کبیری از دانشگاه مازندران رتبه اول، سیدمحمد شیخ‌الاسلامی از دانشگاه علوم قضایی رتبه دوم و محمدحسین نقی‌زاده از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان رتبه سوم را کسب کردند.
 
در بخش قرائت ترتیل روح‌الله آقایی از دانشگاه خوارزمی، امیر طیب طائبی از دانشگاه شیراز و مسعود شریفی از دانشگاه امام صادق (ع) رتبه‌های برتر را کسب کردند.
 
در بخش مداحی امیرمحمد قاسمی از دانشگاه تبریز اول شد، امیرمحمد محمدی از دانشگاه مذاهب اسلامی و سیدمحمد نوردی از دانشگاه علوم قضایی نفرات دوم و سوم شدند. 

در دعاخوانی صحیفه رضا ابراهیم‌پور از دانشگاه کاشان رتبه اول، محمد اکبری‌جان‌آبادی از دانشگاه قم رتبه دوم و غضنفر فیاض از دانشگاه اصفهان رتبه سوم را کسب کردند که در این مراسم از آنان تجلیل شد.

انس مردم با قرآن بیشتر شود

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین با اشاره به نظر شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: شهید مطهری تاریخ را به سه دوره کودکی، جوانی و بلوغ تقسیم کردند که دوره کودکی دوره جهل و بدو نبوت، دوره جوانی دوره علم و ختم نبوت و بلوغ دوره سوم تاریخ یا دوره ولایت است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی طبیعت بلوغ تاریخ و شکوفایی ولایت است، افزود: هر کس ولایت را می‌خواهد باید به قرآن تمسک جوید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز نارضایتی از کم‌توجهی نخبگان به قرآن، خواستار انس بیشتر همه آحاد جامعه به‌ویژه طلاب، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با قرآن شد.

دانشگاه محل تجلی ظرفیت‌های جامعه است

فرهاد زیویار، استاندار لرستان در این آیین که در محل سالن آمفی‌تئاتر شهید قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، دانشگاه را خانه علم دانست و اظهار کرد: علم هم با رویکردهای مختلف ارزشمند است.

وی اضافه کرد: دانشگاه محل تجلی ظرفیت‌های جامعه است و برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی خیرات و برکات زیادی به دنبال دارد.   

استاندار لرستان با بیان اینکه قرآن اعجاز الهی و کلام خدا، کلامی است که حتمأ یک بال مکمل لازم دارد و بال مکمل آن عترت است، گفت: عترت، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند، مادامی که بال دوم در نظر گرفته نشود، این گنج به دست نمی‌آید.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha