ثبت‌نام مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از امروز آغاز شد + راهنمای ثبت‌نام
کد خبر: 4160212
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

ثبت‌نام مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از امروز آغاز شد + راهنمای ثبت‌نام

ثبت‌نام هفدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از امروز از طریق تارنمای دارالقرآن به نشانی www.dqimamali.com آغاز شد.

مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام هفدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ویژه بانوان و آقایان دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال از ساعت 8 صبح، شنبه، ۱۴ مرداد از طریق سامانه www.dqimamali.com آغاز شد و تا جمعه، 10 شهریور، ساعت 24 ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: 


این مسابقات در گروه سنی زیر 18 سال در پنج رشته شامل قرائت تحقیق و ترتیل و آشنایی با ترجمه قرآن با محوریت سوره‌های مبارکه لقمان، حجرات و جمعه ، حفظ 10 جزء اول قرآن کریم (جزء 1 تا پایان جزء 10) و آشنایی با ترجمه سوره مبارکه آل‌عمران از ابتدای سوره تا پایان آیه 92، حفظ 20 جزء اول قرآن (جزء 1 تا پایان جزء 20) و آشنایی با ترجمه سوره‌های مبارکه انبیا و حج و حفظ کل و آشنایی با ترجمه سوره‌های مبارکه انبیا و حج برگزار می‌شود.

همچنین این دوره در گروه سنی بالای 18 سال در شش رشته شامل قرائت تحقیق و ترتیل و آشنایی با ترجمه سوره‌های مبارکه لقمان، حجرات، قاف، صف، جمعه و منافقون، حفظ 10 جزء اول قرآن کریم (جزء 1تا پایان جزء 10) و آشنایی با ترجمه جزء اول قرآن، حفظ 20 جزء اول قرآن (جزء 1 تا پایان جزء 20) و آشنایی با ترجمه یک جزء و نیم از ابتدای قرآن (از صفحه 1 تا پایان صفحه 30)، حفظ کل و آشنایی با ترجمه اجزاء اول و دوم قرآن و مفاهیم قرآن در رشته‌های ترجمه اجزاء چهارم، پنجم، ششم و هفتم قرآن انجام می‌شود.

طی این دوره از مسابقات با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت آشنایی هرچه بیشتر قاریان، مرتلان و حافظان قرآن، بخش آشنایی با ترجمه قرآن در تمامی رشته‌ها در نظر گرفته شده است. آزمون ترجمه قرآن برای همه رشته‌های آوایی(تحقیق، ترتیل و حفظ) به صورت برخط و در قالب سؤالات چهارگزینه‌ای و براساس ترجمه حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان انجام می‌شود.

آزمون آشنایی با ترجمه قرآن فقط در مرحله مقدماتی برگزار می‌شود و امتیاز نهایی هر شرکت‌کننده در این مرحله از مجموع امتیاز کسب شده در بخش رشته‌های آوایی تعیین می‌شود. همچنین آزمون مرحله نخست شرکت‌کنندگان رشته حفظ به صورت کتبی و از طریق سامانه انجام می‌شود و سپس برترین‌ها به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد.

بنابر اعلام دبیرخانه این دوره با توجه به اضافه شدن بخش آشنایی با ترجمه قرآن در رشته‌های آوایی، حضور نفرات اول دوره‌های گذشته در این دوره بلامانع است. همچنین نابینایان شرکت‌کننده در یکی از رشته‌های آوایی باید در آزمون‌ برخط آشنایی با ترجمه قرآن نیز شرکت کنند.

داوطلبان پس از ثبت‌نام در سامانه، پیامک کد تأیید دریافت می‌کنند.همچنین متقاضیان طی بازه زمانی ثبت‌نام و در ایام اداری (شنبه تا چهارشنبه) می‌توانند با دبیرخانه مسابقات با شماره 02155780005(از ساعت 9 تا 12 ویژه بانوان و از ساعت 13 تا 16 ویژه آقایان) تماس بگیرند.

ثبت‌ تصویر کارت ملی، شماره تلفن ثبت‌نام، تلفن همراه به نام متقاضی، شماره 24 رقمی شبای حساب بانکی و بارگذاری کارت سازمان بهزیستی برای روشندلان عزیز یا مدرک معتبر روشندلی در سامانه از جمله شرایط لازم برای ثبت‌نام است.  

انتهای پیام
captcha