شهید سلیمانی نهضت‌های کوچک آزادی‌بخش را به جبهه مقاومت تبدیل کرد + صوت
کد خبر: 4191286
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
امیر فولادی:

شهید سلیمانی نهضت‌های کوچک آزادی‌بخش را به جبهه مقاومت تبدیل کرد + صوت

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس ارتش با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی نهضت‌های کوچک آزادی‌بخش را به جبهه بزرگی به اسم مقاومت تبدیل کرد، گفت: امروز این جبهه یک ارتش بین‌المللی اسلامی است که قدرت آن را به خوبی در جنگ غزه مشاهده می‌کنیم.

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس ارتش، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش شهید سردار سلیمانی در احیای مقاومت در منطقه  و تبدیل جبهه مقاومت به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی گفت: شهید سلیمانی چه در دوران دفاع مقدس، چه در دوران مبارزه با قاچاق و ناامنی و اشرار منطقه سیستان و بلوچستان و چه زمانی که به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شدند و کارشان را در افغانستان شروع کردند و سپس به لبنان، عراق و سوریه رفتند، عملکرد موفقی داشتند.


بیشتر بخوانید: 


وی ادامه داد: ایشان پا به پای مجاهدین و مبارزین و محور مقاومت، کار را جلو بردند. شهید سلیمانی در اتحاد بین جبهه مقاومت، در تشکیل جبهه مقاومت و در سازماندهی، آموزش و تجهیز اینها، به فرموده مقام معظم رهبری، دست اینها را پر کرد و توانست اینها را به یک آمادگی برساند.

نقش حاج قاسم در تحول مقاومت فلسطین

امیرفولادی اضافه کرد: شهید سلیمانی هنگامی که به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شد، رزمندگان فلسطین با سنگ مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کردند. هنوز انتفاضه اول فلسطین یا انقلاب سنگ را فراموش نکرده‌ایم به طوری که در برابر رژیم صهیونیستی با سنگ مقابله می‌کردند. اندک اندک، حضور حاج قاسم در آن مناطق موجب شد تا تسلیح شوند و تجارب حاج قاسم، که برگرفته از دوران مبارزه و دفاع مقدس و مواجهه با اشرار بود، به آنها منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی نهضت‌های کوچک آزادی‌بخش را به جبهه بزرگی به نام مقاومت تبدیل کرد، افزود: این جبهه، امروزه ارتش بین‌المللی اسلامی است. چنانکه هنگامی که به جنگ غزه نگاه می‌کنیم، این موضوع را به خوبی شاهد خواهیم بود.

امیرفولادی تصریح کرد: حماس بدون اینکه کوچکترین اطلاعاتی را پیش از عملیات طوفا‌ن‌الاقصی افشا کند، این عملیات را با سکوت و اختفای کامل (به دلیل اینکه مبادا این عملیات برای دشمن صهیونیستی افشا شود)، با توجه به اشراف اطلاعاتی کامل و بدون هماهنگی با احدی حتی حزب‌الله لبنان، برنامه‌ریزی‌ و اجرایی کرد.

ایجاد اتحاد نانوشته میان جبهه‌های مختلف مقاومت

وی با اشاره به اثربخشی عملیات طوفان الاقصی در اثر همین آموزه‌ها و آمادگی‌ها اظهار کرد: گویا اتحاد نانوشته‌ای بین جبهه‌های مختلف مقاومت شکل گرفت، به طوری که بلافاصله حزب الله لبنان به صورت مؤثر ورود پیدا کرد و در ادامه مقاومت سوریه و بلافاصله رزمندگان یمنی ورود پیدا کردند؛ همه و همه دست به دست هم دادند و توانستند با یک اتحاد و انسجام، عملکرد اثربخش و مفید جبهه مقاومت را به جهانیان نشان دهند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش به درماندگی رژیم صهیونیستی در مقابل جبهه‌ مقاومت اشاره کرد و گفت: حتی کرانه باختری هم به این جریان ورود پیدا کرد. همه و همه اینها حاصل تدبیر، عقلانیت و اخلاصی بود که شهید سیلمانی داشت. به فرموده مقام معظم رهبری «شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت، تلاش بسیاری کرد و این کار را با همان اخلاص و با تدبیر و عقل و اخلاق به پیش بُرد».

خنثی کردن نقشه آمریکا در منطقه 

وی با اشاره به اینکه ایشان توانستند با حضور مستمر در منطقه، نقشه‌ آمریکا را خنثی کند، ادامه داد: الحمدلله امروز در غزه شاهد هستیم که تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید سلیمانی بی‌ثمر نمانده است. امروزه میوه درختی را در منطقه می‌چینیم که نهال آن را شهید سلیمانی کاشت.

امیر فولادی تصریح کرد: شهید سلیمانی به عنوان «سیدالشهدای جبهه مقاومت» و «قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم» است که به عنوان قهرمان جبهه مقاومت و قهرمان منطقه‌ از ایشان نام برده می‌شود و روز به روز با انسجام بیشتر جبهه مقاومت شاهد خواهیم بود که روزی قدس آزاد شود و یاران و ادامه‌دهندگان راه این «شهید قدس»، بتوانند در مسجد الاقصی نماز اقامه کنند.

مکتب سلیمانی؛ به مثابه اسم رمز اتحاد علیه نظام سلطه 

وی در پاسخ به این سؤال که مکتب شهید سلیمانی چه تأثیری در تغییر نظم موجود جهانی و گذار به نظم نوین جهانی دارد، گفت: مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب حضرت امام(ره) است. همانطور که انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست در حقیقت این تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید سلیمانی نیز بدون نام و یاد این شهید بزرگوار در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.

امیر فولادی بیان کرد: امروزه تمام آزادی‌خواهان، ظلم‌ستیزان جهانی، استکبارستیزان و افرادی که با نظام سلطه مخالف هستند و دوست دارند آزاد باشند به دنبال راه این شهید بزرگوار هستند. به فرموده مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی به یک نشانی و کلمه رمز در جهان برای تمامی امت‌های آزادی‌بخش تبدیل شده است و طبیعتا با ادامه راه شهید سلیمانی و اتحادی که بین آزادی‌خواهان جهان به وجود می‌آید، در آینده نزدیک، شاهد فروپاشی نظام استکبار و سلطه، که اکنون در مرحله افول است، باشیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش درباره مهمترین مؤلفه‌های تفکر راهبردی سردار سلیمانی، بیان کرد: به هرحال اسطوره‌های هر جامعه‌ای هویت‌های آن جامعه هستند، شهید سلیمانی، اسطوره‌ای هستند که در دوران ما کاملا حس شده‌اند. بخشی از ویژگی‌های شهید سلیمانی مشتمل بر ایمان، تدین، انقلابی بودن است. ایشان عمری را در جهاد سپری کرد و هیچ گاه در چشمش ترس دیده نشد و همواره عقلانیت در تصمیمات ایشان محوریت داشت.

وی ادامه داد: ایشان شخصیتی خستگی‌ناپذیر و نماد غرور ملی ایرانیان است. هر فردی هنگامی به شهید سلیمانی نگاه می‌کند از جنبه‌هایی او را به عنوان اسوه و الگوی خویش انتخاب می‌کند، به طوری که یکی او را به عنوان رزمنده بزرگ، دیگری او را استراتژیست برتر می‌داند و برخی نیز او را دیپلمات قوی و یا عارف روشن ضمیر می‌داند.

کد

امیر فولادی اضافه کرد: عده‌ای می‌گویند ویژگی‌‌ها، عملکرد و اثرات و ثمرات باقی مانده از شهید سلیمانی، محصول نماز شب ایشان است و برخی نیز آن را حاصل یک عمر مجاهدت پیوسته می‌دانند و برخی دیگری آن را برگرفته از تقوا و اعتقادشان می‌دانند. برخی نیز ایشان را مرد اشک و گریه‌های شبانه می‌دانند و عده‌ای دیگر نیز تمام عملکرد ایشان را محصول آن اخلاص بی‌ادعای ایشان قلمداد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی حاصل تمام این ویژگی‌ها بود، بیان کرد: حتی این شهید بالاتر از این واژگان بود و نمی‌توان با این واژگان حق این شهید بزرگوار را ادا کرد. شهید سلیمانی از جنس تسلیم شدن در برابر دشمن نبود. ایشان با مقاومت عجین شده بود و مقاومت را با تدبیر پیش برد و با تدابیر مناسب نهضت‌های مقاومت را به یکدیگر متصل کرد.

انتهای پیام
captcha