دولت توجه بیشتری به جهاد دانشگاهی داشته باشد/ لزوم ورود جهاد به عرصه‌های جدید علم
کد خبر: 3337258
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
حجت الاسلام خاموشی:

دولت توجه بیشتری به جهاد دانشگاهی داشته باشد/ لزوم ورود جهاد به عرصه‌های جدید علم

گروه جامعه: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از دولت تقاضا می‌کنم نسبت به جهاد دانشگاهی همچنان که توجه دارد، توجه بیشتری را نیز معطوف بدارد، گفت: جهاد دانشگاهی با تعریف جهادی، هویت جهادی بودن خودش را اثبات کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در تولید علم، صنعت و خدمت به مردم گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی، توانمند در تولید دانش، پیوند دانش با صنعت و پیوند دانش با سایر حوزه‌هاست.

وی در ادامه افزود: آرزو می‌کنم تمام دستاورد‌هایی که تاکنون جهاد دانشگاهی و تیم خدوم آن داشته‌اند محفوظ بماند و دستاورد‌های پیش‌رو و تولید علم و حرکت‌ها جهادی در جهش علم را هم ادامه دهند.

دولت نسبت به جهاد دانشگاهی توجه بیشتری داشته باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از دولت تقاضا می‌کنم نسبت به جهاد دانشگاهی همچنان که توجه دارد، توجه بیشتری را نیز معطوف بدارد، گفت: جهاد دانشگاهی با تعریف جهادی، هویت جهادی بودن خودش را اثبات کرده است.

خاموشی تصریح کرد: تاریخچه این نهاد انقلابی این واقعیت را نشان می‌دهد که جهاد توانسته است هویت خودش را به اثبات برساند. با توجه به پیشرفت علوم در زمان فعلی و سند جامع علمی کشور به نظر می‌رسد رسالت‌های قوی‌تر و متنوع‌تری را در تولید علم برای خودش تعریف کند.

لزوم ورود جهاددانشگاهی برای همکاری بیشتر حوزه و دانشگاه

وی در ادامه با اشاره به مثالی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال گفته‌اند که انطباق علوم انسانی با اسلام و علوم اسلامی؛ که در این حوزه جهاد دانشگاهی می‌تواند با همکاری حوزه و دانشگاه در این زمینه هم فعالیت‌ کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حال حاضر شاخه‌های جدید علم به‌وجود آمده است که با پیشرفت در کشور ما و با بومی‌سازی پدیدار شده است. در این زمینه‌ها جهاد دانشگاهی می‌تواند ورود پیدا کرده و به کشور کمک و خدمت‌رسانی کند.

جهاددانشگاهی با نیت خالص جهادی بماند

خاموشی در پایان توصیه‌ای را هم به اعضای جهاد دانشگاهی کرد و افزود: توصیه‌ام به جهاد دانشگاهی این است که با نیت خالص جهادی بماند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم و از خدا می‌خواهم که در تحقق اهدافشان کمک و یاورشان باشد تا بتوانند در مسیر پیشرفت کشور و خدمت قدم‌های بزرگی را بردارند.

captcha