رشد 12 درصدی صادرات استان مرکزی در نیمه اول سال جاری
کد خبر: 3750749
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

رشد 12 درصدی صادرات استان مرکزی در نیمه اول سال جاری

گروه سیاسی – استاندار مرکزی میزان صادرات استان مرکزی درنیمه نخست سال 97 را 52 میلیون دلار با 12 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل بیان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم سال عملکرد این حوزه با روند افزایشی رو به رو باشد. میزان واردات استان مرکزی نیز در نیمه اول سال جاری173 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه قبل کاهش خوبی داشت.

رشد 12 درصدی صادرات استان مرکزی در نیمه اول سال جاری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 5 مهر در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری برگزار شد به برگزاری 41اُمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک اشاره کرد و گفت: مسابقات قرآن فرهنگی است که از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی می‌کاهد.
وی تصریح کرد: امروز برای برگزاری این مسابقات بسیار مهم که در سطوح عالی بین‌المللی برگزار می‌شود همه دستگاه‌ها و NGOها مشارکت دارند. همه در هرچه‌بهتر برگزار شدن مسابقات سهم داریم. این مسابقات 17 سال قبل نیز در اراک برگزار شد، امسال که برای دومین بار در چهل و یکمین دوره مسابقات میزبان هستیم شایسته است در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مسابقات از شکوه بیشتری برخوردار باشد.
آقازاده بیان کرد: درست است که مسابقات بسیار مهم است اما باید دقت کرد از هزینه‌های اضافه پرهیز شود، صرفه اصل در هر کاری است، امروز جامعه شرایط خاص دارد و ما با استفاده از امکانات موجود قصد داریم مسابقات با شکوه معنوی خاص برگزار شود.
به گفته استاندار مرکزی اراک از 10 مهر تا 23 همین ماه میزبان برگزاری چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآن کشور است لازم است که همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها، تشکل‌های مردم‌نهاد، شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک تلاش خود را برای برگزاری با کیفیت این دوره از مسابقات به کار گیرند.
آقازاده میزان صادرات استان مرکزی درنیمه نخست سال 97 را 52 میلیون دلار با 12 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل بیان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم سال عملکرد این حوزه با روند افزایشی رو به رو باشد. میزان واردات استان مرکزی نیز در نیمه اول سال جاری173 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه قبل کاهش خوبی داشت.
وی بااشاره به اینکه بازدید از مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان از برنامه‌های ویژه استانداری است، ابراز کرد: گزارشی در خصوص میزان فساد دستگاه‌های دولتی از سوی این مرکز منتشر شده که استان مرکزی در پایین‌ترین رده این جدول قرار گرفته که این مهم جای تقدیر دارد.
وی بیان کرد: تخلفاتی در دستگاه‌های دولتی استان به چشم می‌خورد که خوشبختانه از میانگین کشوری پایین‌تر است، مدیران باید بکوشند ضمن حفظ این شرایط با مراقبت‌های خاص درصد تخلفات را هر روز کاهش دهند. مردم خواهان سلامت دستگاه‌های اجرایی هستند و باید با افزایش نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها زمینه امید در جامعه و ضریب اعتماد عموم جامعه را تقویت کرد.
آقازاده همچنین اعتراض کامیون‌داران را به‌جا تلقی کرد و افزود: در مباحث مطرح شده حق با کامیون‌داران است زیرا این قشر تا چهار ماه گذشته لاستیک با قیمت 2میلیون خریداری می‌کردند اما قیمت این کالا به 7 میلیون تومان رسیده است، افزایش 19 درصدی کرایه‌ها جوابگوی تامین معیشت کامیون‌داران نیست. دولت باید نیازهای حداقلی کامیون‌داران نظیر لاستیک، باطری و برخی لوازم یدکی را فراهم کند. با وجود اعتصاب این قشر از جامعه با تلاش و همکاری اتحادیه کامیون‌داران کمترین مشکل را در حوزه بارگیری داشتیم. برای کاستن مشکل بارگیری در استان سپاه روح‌الله و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کامیون‌های خود را وارد کردند و این موضوع به بهترین شکل ممکن در استان مدیریت شد.
استاندار مرکزی در ادامه بیان کرد: حضور ایران در سازمان ملل به گونه‌ای بود که قضاوت دنیا را درخصوص سخنرانی رؤسای جمهوری ایران و آمریکا برابر جشم جهانیان آشکار کرد، ترامپ با سخنان خود خفت را برای مردم امریکا به ارمغان آورد.
وی با اشاره به اینکه مسیر پیش‌روی کشور سخت است اما همه باید تلاش کنند در سایه وحدت حرکت کرده و عملکردها به گونه‌ای باشد تا مردم را بیش از پیش امیدوار کند، اظهار کرد: تلاش دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف باید قابل دفاع باشد و دولت همه تلاش خود را برای رفع مشکلات مختلف جامعه به کار گرفته اما متأسفانه عملکرد برخی دستگاه‌ها است که به آبروی دولت ضربه می‌زند.
آقازاده در پایان بیان کرد: تحریم آخرین زور آمریکا علیه ایران است که بخش زیادی از آن با بوق‌های رسانه‌ای درشت‌نمایی شد. هیچ‌کدام از کشورهای دنیا همراه آمریکا نیستند و در نشست روز گذشته شورای امنیت اگر چه ترامپ رئیس جلسه بود اما هر 14 عضو حتی نزدیک‌ترین متحد آمریکا یعنی انگلیس از موضوع برجام، ایران و تعهد‌نامه بین‌المللی دفاع کردند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha