پرداختن به مباحث قرآنی مبتنی بر نگاه شخصی و دستگاهی نیست
کد خبر: 3998115
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳

پرداختن به مباحث قرآنی مبتنی بر نگاه شخصی و دستگاهی نیست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه پرداختن به مباحث قرآنی مبتنی بر نگاه شخصی و دستگاهی نیست،‌ اظهار کرد: همه ما برای اشاعه فرهنگ دینی تکلیف اداری و انسانی داریم که باید انجام داده و کوتاهی معنا ندارد.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تشکر از خبرگزاری ایکنا برای حضور پررنگ، به موقع و اثرگذار در برنامه و جلسات قرآنی، تصریح کرد: دقت این رسانه در تحلیل مسابقات به اجرای هرچه بهتر در سال‌های آینده و شناخت نقاط ضعف کمک می‌کند. این مجموعه یکی از فعال‌ترین رسانه‌ها در حوزه‌های فرهنگی است و نه تنها برنامه‌های قرآنی اوقاف، بلکه برنامه سایر دستگاه‌ها را نیز به بهترین شکل پوشش می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان همکاری آموزش و پرورش و اوقاف برای برگزاری مسابقاتی قوی در حوزه دانش‌آموزی وجود دارد؟ اظهار کرد: انجام این اقدام مستلزم تقسیم‌کار، برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده است، چراکه پذیرفتن اجرای مسابقات شکوفه‌ها به منزله آن بود که صفر تا صد مسابقات برعهده این مجموعه باشد و در سطح کلان به ما اعلام کرده‌اند در این عرصه ورود نداشته باشیم.


بیشتر بخوانید:


واحدی کمک در حد توان به تمام دستگاه‌ها برای انجام طرح‌های قرآنی را اولویت و رسالت اوقاف بیان کرد و افزود: پرداختن به مباحث قرآنی مبتنی بر نگاه شخصی و دستگاهی نیست همه ما برای اشاعه فرهنگ دینی تکلیف اداری و انسانی داریم که باید انجام داده و کوتاهی معنا ندارد.

این مقام مسئول ضرورت راه‌اندازی نهضت قرآنی در بخش‌های مختلف به‌ویژه کشف استعدادها را مورد تأکید قرار داد و گفت: بسیار ضروری است تا خانواده‌ها را با مبانی الهی آشنا و برابر توطئه فرهنگی دشمن بیمه کنیم. برای ارتقای سطح خانواده‌ها نیاز به عزم جدی، پرهیز از موازی‌کاری و دوری از سلیقه‌نگری داریم. باید تمام توان خود را به کار گیریم تا عمل به مفاهیم کلام وحی خروجی عینی فعالیت‌هایمان در جامعه باشد.

واحدی مسابقات را تنها ابزار و عامل برای انس بیشتر فعالان قرآنی با این مصحف شریف برشمرد و اضافه کرد: دستگاه‌های متولی و دیگر دستگاه‌هایی که بخشی از عملکرد خود را به قرآن اختصاص می‌دهند، مکلف هستند تا آموزه‌های قرآنی را با استفاده از روش‌های نوین در جامعه نهادینه کنند، نباید با کنار نشستن کار را برعهده دیگری گذاشت.حضرت علی(ع) در خطبه 69 نهج‌البلاغه به حارث ابن عبدالله حمدانی سفارش تمسک به قرآن و نصیحت‌پذیری از آیات را گوشزد فرمودند.

مدیرکل اوقاف استان مرکزی ضرورت توجه به همدلی در فعالیت‌های قرآنی را یادآور شد و اظهار کرد: عدم همگرایی ما را از اهداف متعالی دور می‌کند. برنامه‌ریزی مدون از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های قرآنی به پیشرفت و رشد توسعه فرهنگ کمک کرده و زمینه ساماندهی طرح‌ها را فراهم می‌کند. برای اوقاف به عنوان یکی از متولیان امر قرآن رسیدن به نتیجه مطلوب، مهم است و این امر در سایه اتحاد ایجاد می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه توانایی قاریان و حافظان در این مسابقات به طور کامل شناخته نمی‌شود و برای شناخت استعدادها باید اقدامات حرفه‌ای صورت گیرد، ادامه داد: ممکن است قاری یا حافظ در هر گوشه از استان به هر دلیل نتواند ارائه خوبی داشته باشد. از این رو نباید او را به حال خود رها کرد، بلکه با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعفش می‌توان او را در مسیر درست هدایت کرد. وجود هادی حفظ در این مسابقات نقطه قوتی است تا بتوان شناختی از نقاط ضعف و قوت حافظان برای ارائه خدمات تخصصی پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha