جای خالی مرکز قرآنی در خنداب/ نامه‌نگاری‌هایی که نتیجه نداد
کد خبر: 4002163
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳

جای خالی مرکز قرآنی در خنداب/ نامه‌نگاری‌هایی که نتیجه نداد

مرتضی یادگاری، فعال قرآنی شهرستان خنداب خواستار توجه به شهر و روستاهای این شهرستان در حوزه قرآن از سوی متولیان شد و اظهار کرد: نیاز شهرستان به مکانی برای فعالیت‌های قرآنی به مسئولان رسیده و نامه‌نگاری‌هایی نیز انجام شده، اما متأسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

جای خالی مرکز قرآنی در خنداب / نامه‌نگاری‌هایی که نتیجه نداد

مرتضی یادگاری، فعال قرآنی شهرستان خنداب، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: متأسفانه این شهرستان در همه بخش‌ها از جمله فعالیت‌های قرآن یکی از مناطق محروم استان به شمار می‌آید و برای رفع محرومیت از این منطقه باید فکری اساسی کرد. زیبنده نیست پس از گذشت بیش از 42 سال از انقلاب شهرستان‌ها در محرومیت قرآنی به سر برند.

وی از نبود ساختمانی شایسته فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه مسئولان به فکر راه‌اندازی یا احداث مرکز قرآنی در این منطقه نیستند. فقط یک مرکز قرآنی تحت نظر تبلیغات اسلامی در این شهرستان وجود دارد که مکان این مرکز هم به دلیل استیجاری بودن و بروز مشکلات مالی هر سال نسبت به سال قبل کوچک‌تر می‌شود.

یادگاری با تأکید براینکه به فضای فیزیکی فعالیت‌های قرآنی توجه لازم نمی‌شود، تصریح کرد: اکثر کلاس‌های قرآنی در مساجد و مدارس برگزار می‌شود و جای مرکزی جامع که تمام فعالیت ها در این حوزه را مدیریت کند، خالی است.

وی خواستار توجه لازم به شهر و روستاهای این شهرستان در حوزه قرآن از سوی متولیان این امر شد و افزود: درست است که خنداب منطقه‌ای محروم است، اما فعالان این حوزه دست به کار شده و از تعطیلی جلسات و محافل جلوگیری کردند. خوشبختانه با وجود محروم بودن، افراد علاقه‌مند بسیار هستند که باید علاوه بر آموزش مقدماتی برای ارتقای سطح مورد آموزش تخصصی نیز قرار گیرند.


بیشتر بخوانید:


یادگاری با اشاره به اینکه نیاز شهرستان به مکانی برای فعالیت‌های قرآنی به سمع و نظر مسئولان رسیده و نامه‌نگاری‌هایی نیز انجام شده، اما مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار کرد: خواهش من از خبرگزاری ایکنا این است که درددل و خواسته ما را به گوش مسئولان برساند تا مکانی به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهند.

وی به وجود آب‌سنگین خنداب اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه چنین مرکز هسته‌ای در این شهرستان فعال است، اما کمکی از سوی این مجموعه برای احداث مرکز قرآنی نمی‌شود. راه‌انداز مکانی قرآنی باقیات و صالحات است و برای سالیان متمادی ماندگار خواهد بود. با افتتاح این مرکز، فعالیت‌های گسترده‌تر در حوزه تدریس و تربیت نیروهای متخصص صورت خواهد گرفت. جوانان برای رشد شهرستان آماده هستند و بدون چشم‌داشت وارد میدان می‌شوند، اما برای توسعه این خدمات باید همه بسیج شوند.

یادگاری به مسابقات قرآن اوقاف اشاره و از کاهش آمار متسابقان گلایه کرد و افزود: مسابقات آن‌طور که مطلوب است به نظر نمی‌رسد. درست است که امسال مرحله شهرستانی به‌صورت منطقه‌بندی برگزار شد، اما تعداد شرکت‌کنندگان انتظارها را برآورده نکرد، چراکه سال‌های قبل شاهد تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری از این شهرستان بودیم.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت برگزاری مسابقات فعلی نسبت به‌ سال‌های قبل رشد خوبی را تجربه کرد، اما کمیت‌ها سیر نزولی داشته است، ادامه داد: یکی از نقاط ضعف مسابقات قرآن اوقاف، ثبت‌نام‌های اینترنتی است. خنداب و برخی شهرستان‌های دیگر روستاهای بسیار دورافتاده دارند که به دلیل نداشتن اینترنت توان ثبت‌نام نداشته و حتی قادر نیستند مدارک را به اداره اوقاف شهرستان جهت ثبت‌نام اینترنتی ارسال کنند و از حضور باز می‌مانند. بهتر است سازمان اوقاف تدبیری برای حضور همگانی قاریان، حافظان، مؤذنان و ... بیندیشد.

انتهای پیام
captcha