احساس نیاز جوانان به فعالیت‌های قرآنی کمرنگ شده است
کد خبر: 3999834
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳

احساس نیاز جوانان به فعالیت‌های قرآنی کمرنگ شده است

مدیر مهد قرآن اراک با اشاره به اینکه احساس نیاز جوانان به فعالیت‌های قرآنی کمرنگ شده است، افزود: جوانان به انگیزه‌های معنوی و مادی توأم نیاز دارند، وقتی فردی قرآنی مشاهده می‌کند جامعه به اقشار دیگر اهمیت بیشتری می‌دهد، به مرور زمان انگیزه خود را از دست داده و رغبتی ندارد که فعالیت خود را با جدیت پیش برد.

مجتبی سعیدی، مدیر مهد قرآن اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت ایجاد موج قرآنی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه مسابقات ابزاری برای گسترش جریان‌سازی فعالیت‌های قرآنی در جامعه است، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا تقریباً فعالیت‌ها را با مشکل مواجه ساخت و برگزاری حضوری مسابقات با رعایت شیوه‌نامه‌ها غنیمت است.

وی تصریح کرد: مسابقات قرآن شور و هیجان دهه‌های قبل را ندارد و برای ایجاد انگیزه بیشتر حافظان و قاریان باید فکری کرد. مرحله شهرستانی باید قوی‌تر و با تعداد نفرات بیشتر برگزار شود، اما عملاً شاهدیم استقبال خوبی از مسابقات نمی‌شود. وقتی انگیزه جهت حضور نباشد افراد توانمند برنامه‌ریزی برای تمرین و رساندن خود به سطح مسابقات ندارند.


بیشتر بخوانید:


سعیدی با اشاره به اینکه احساس نیاز جوانان به فعالیت‌های قرآنی کمرنگ شده است، اضافه کرد: جوانان به انگیزه‌های معنوی و مادی توأم نیاز دارند، وقتی فردی قرآنی مشاهده می‌کند جامعه به اقشار دیگر نگرش دیگری داشته و اهمیت دیگری می‌دهد، به مرور زمان انگیزه خود را از دست می‌دهد و رغبتی ندارد که فعالیت خود را با جدیت پیش برد.

وی جوانان را به ارتقای سطح علمی خود جهت شرکت باشکوه در مسابقات قرآن توصیه کرد و افزود: جوانان سرمایه‌های معنوی و اجتماعی هستند و از آنان در عرصه‌های مختلف باید به درستی استفاده شود، این افراد آینده‌سازان نظام هستند که با علم و تخصص خود در کنار تعهد می‌توانند منشأ تحول باشند.

سعیدی با اشاره به نقش صدا‌و‌سیما در توسعه فرهنگ و مطرح کردن این مهم که فعالیت‌های فعلی این مجموعه در حوزه قرآن به هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست و تا رسیدن به سطح ایده‌آل بسیار فاصله دارد، ادامه داد: تأثیرگذاری رسانه ملی و شبکه‌های استانی در ترویج فرهنگ و کنترل آسیب‌های اجتماعی غیرقابل انکار است. بخشی از اوقات فراغت مردم با رسانه ملی پُر می‌شود و با اجرای برنامه‌های مفید و جذاب قرآنی می‌توان زمینه انس هرچه بیشتر مردم با کلام وحی را فراهم کرد.

وی در پایان بیان کرد: طرح‌های قرآنی را در برنامه‌های مختلف سیما می‌توان جای داد، داشتن خلاقیت، ذوق و سلیقه کافی است تا مردم را پای گیرنده‌های خود بنشاند، اما جای این مهم در برنامه‌های صدا‌و‌سیما خالی است و برنامه‌های قرآنی فقط به شبکه قرآن ختم می‌شود و باید قبول کرد این شبکه نیز مخاطب خاص دارد و عموم مردم از آن بی‌بهره هستند. حتی بخشی از فیلم و سریال را نیز می‌توان به مطرح کردن موضوعات قرآنی اختصاص داد.

انتهای پیام
captcha