جای خالی قاریان بومی در رسانه‌های استانی و خواسته مادر سه حافظ قرآن از صداوسیما
کد خبر: 3999712
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳

جای خالی قاریان بومی در رسانه‌های استانی و خواسته مادر سه حافظ قرآن از صداوسیما

سیده‎صدیقه جوادی، مادر سه فرزند حافظ کل قرآن، اظهار کرد: سؤال من از مسئولان صداوسیمای شبکه آفتاب این است که چرا از تلاوت قاریان خودمان استفاده نمی‌کنند و همه تلاوت‌ها از قاریان عرب زبان و یا غیربومی بوده و جای قاریان و مؤذنان استان در این رسانه خالی است.

سیده‌صدیقه جوادی، مادر دارای سه فرزند حافظ کل قرآن در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، بیان کرد: تربیت فرزندان باید بر پایه اصول و مبانی قرآن و اهل‌ بیت(ع) باشد و مادران بهترین گزینه برای هدایت فرزندان خود در این مسیر هستند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش والدین به‎ویژه مادران جهت تربیت صحیح فرزندان، افزود: اکثر مادران جوان امروز با مبانی قرآن و معارفی کمتر آشنا هستند و برای ارتقای سطح آنان باید دستگاه‌های متولی وارد عمل شوند، چراکه دشمنان از غفلت ما سوءاستفاده کرده و اهداف خود را پیش می‌برد.


بیشتر بخوانید:


جوادی اضافه کرد: از دوران کودکی فرزندانم به آموزش قرآنی آنان توجه داشتم با اینکه خودم سواد ندارم، اما علاقه بسیار عجیبی به کلام وحی دارم و همیشه از خدا می‌خواستم تا فرزندان مرا در مسیر اهل‌بیت(ع) هدایت کند، من سه فرزند پسر و پنج فرزند دختر دارم که سه نفر از آنان حافظ کل و آقا مجتبی سعیدی حافظ 10 جزء قرآن است، البته بچه‌های دیگرم هم حافظ هشت جزء و 5 جزء هستند، اما در مسابقات شرکت نمی‌کنند.

وی از حس و حال خوب خود از داشتن خانواده‌ای قرآنی گفت و ادامه داد: وقتی بچه‌ها مسابقه دارند من حتماً در آن جلسه شرکت دارم و از تلاوتشان بسیار لذت می‌برم. صوت کلام وحی همیشه در منزل ما طنین‌انداز است، توصیه من به والدین است که به رشد قرآنی فرزندان خود از سنین کودکی توجه کنند، نباید فرزندان را به حال خود رها کرد و آنان را به دست افکار شوم دشمن سپرد.

جوادی با اشاره به اینکه نوجوانان را باید از کودکی با محتوای قرآن آشنا کرد، ضرورت آمیخته شدن هنر با مضامین قرآن را مورد تأکید قرار داد و افزود: بچه‌های این دهه با دهه‌های قبل متفاوت هستند و برای آموزش آنان باید متناسب‌سازی کرد و همراه با ذائقه آنان پیش رفت. من مشوق بچه‌ها بودم و هیچ‎گاه اجازه ندادم ناامیدی در وجود آنان رخنه کند. پسر بزرگم (مجتبی سعیدی) از سنین نوجوانی به قرآن علاقه‌مند بود و پس از او این جرقه ادامه پیدا کرد.

وی لقمه حلال را رمز موفقیت فرزندانش دانست و ادامه داد: همسرم به رحمت خدا رفتند و در زمان حیاتشان بسیار به قرآن علاقه‌مند بود و پسرها را مسجد می‌برد و به خواندن کلام وحی تشویق می‌کرد و پس از فوت ایشان پسر بزرگم وظیفه هدایت و در واقع سکان قرآنی خانواده را در دست گرفت و توانست موفق عمل کند.

جوادی در پایان به صدا‎وسیما و عدم استفاده از تلاوت قاریان بومی و پخش اذان توسط مؤذنان استانی گلایه کرد و گفت: سؤال من از مسئولان صدا‎وسیمای شبکه آفتاب این است که چرا از تلاوت قاریان خودمان استفاده نمی‌کنند و همه تلاوت‌ها از قاریان عرب زبان و یا غیربومی بوده و جای قاریان و مؤذنان استان در این رسانه خالی است، بهترست برای ایجاد انگیزه هم شده شبکه استانی فکری کنند.

انتهای پیام
captcha