۵۰ درصد پرونده‌های قضایی فارس به صلح ختم می‌شود
کد خبر: 4071392
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

۵۰ درصد پرونده‌های قضایی فارس به صلح ختم می‌شود

رئیس‌کل دادگستری فارس با بیان اینکه در فرهنگ صلح در سال گذشته 87 فقره قتل عمل سازش داشته‌ایم، گفت: 50 درصد پرونده‌های ما که وارد شورای قضایی می‌شود به صلح و سازش ختم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری فارس امروز، 26 تیرماه در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه که هم‌اکنون در حرم شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است، ضمن خداقوت به تمام کسانی که قلمی یا قدمی در راه قرآن گذاشته است، گفت: بحمد الهی قوه قضائیه روز به روز در حال تعالی است.

وی با بیان اینکه بحمد الهی در دوره جدید قوه قضائیه مردم‌داری فراگیر شده است، افزود: همچنین در مسائل فرهنگی نقطه نظرات راهگشایی در دوره جدید قوه قضائیه انجام شده است.

موسوی در ادامه با تصریح اینکه دادگستری فارس افتخار این دارد که میزبان دوره های هفتمین و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه بوده است، ابراز امیدواری کرد که این میزبانی مورد رضایت مسئولان قوه قضائیه و میهمانان این مسابقات بوده است.

رئیس‌کل دادگستری فارس اظهار کرد: دادگستری استان فارس به واسطه نیروهای خدوم و دانش قضایی مطلوبی که در اختیار دارد یکی از دادگستری‌های پیشرو کشور است. سرمایه عظیم انسانی که در اختیار ما قرار گرفته است یکی از نقاط قوت ما محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در مجموعه ما بهترین و خدوم‌ترین نیروها در کشور در اختیار ما قرار دارد، افزود: در همه زمینه‌ها دادگستری استان فارس رشد متوازن داشته است مخصوصا در امور فرهنگی اعم از فعالیت‌های قرآنی و نماز عفاف و حجاب.

موسوی با بیان اینکه در فرهنگ صلح و سازش سال گذشته 87 فقره قتل عمل سازش داشته‌ایم، گفت: 50 درصد پرونده‌های ما وارد شورای قضایی می‌شود به صلح و سازش ختم می‌شود و در حال حاضر  30 فقره قتل عمد سازش شده است.

رئیس‌کل دادگستری فارس همچنین با تصریح اینکه در امر پژوهش از دادگستری‌های برتر کشور هستیم، افزود: 15 شاخص معاون پژوهشی قوه قضائیه دارد که در تمام این شاخص‌ها دادگستری فارس رتبه اول کشور است علاوه بر اینکه در مجموعه ما همکاران کار قضایی می‌کنند کار پژوهشی هم ترک نشده است.

وی با بیان اینکه در کاهش اطاله دادرسی دادگستری فارس تا حدود زیادی موفق بوده است، گفت: در استفاده از فناوری اطلاعات در کشور پیشرو هستیم و در سند تحول که هم مدنظر رهبری و هم مدنظر ریاست قوه هست ما 80 درصد پیشرفت داشتیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha