مشارکت 500 نفری مرکز وکلا در رقابت‌های قرآنی
کد خبر: 4071425
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

مشارکت 500 نفری مرکز وکلا در رقابت‌های قرآنی

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مسابقات قرآن در این مرکز برگزار شده است، گفت: مسابقات مذکور با حضور 500 نفر برگزار شد که برگزیدگان آن به مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضائیه راه یافتند.

حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به گزارش ایکنا از فارس، حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه امروز، 26 تیرماه در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه هم‌اکنون در شبستان امام خمینی(ره) حرم شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این مسابقات در کنار حرم شاهچراغ(ع) مایه افتخار است.

وی استان فارس را خانه اهل بیت(ع) دانست و افزود: شیراز را به شعر و فرهنگ و ادبش می‌شناسند و فرهنگ غنی ایران اسلامی را می‌توان با اشعار و ابیات بزرگترین شاعران این دیار اعم از حافظ و سعدی شناخت.

عبدلیان‌پور با ذکر این نکته که بوستان و گلستان لبریز از مفاهیم قرآنی است، گفت: وجه تسمیه حافظ، حافظ قرآنی بودن و انس با کلام‌الله مجید است و در این مسیر گزافه نیست اگر قرآن عزیز را نخ تسبیح و اتصال دهنده همه جریان‌های محلی و فرهنگی در طول تاریخ ایران اسلامی بدانیم و مردان و زنان فرهنگ‌ساز این مرز و بوم را دانش‌آموزان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) قلمداد کنیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای اولین بار اقدام به برگزاری مسابقات قرآن کریم در چندین رشته در میان اعضای خود با حضور بیش از 500 شرکت‌کننده کرده است که منتخبان آن در این رویداد بزرگ قرآنی با سایر برگزیدگان خانواده قرآنی قوه قضائیه رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه لفظ وکیل در قرآن 24 مرتبه وارد شده که در 14 مورد رسم خداوند متعال قرار گرفته است، گفت: مسئله دیگری که موجبات شادی و سرور را فراهم می‌آورد و باید آن را به یکدیگر تبریک گوییم و در اشاعه و نشر آن اهتمام و جدیت بورزیم، ایام عید غدیر است. عیدی که در قرآن آن را به عنوان عید اکمال دین و اتمام نعمت دانسته‌اند و گره خوردن این ایام ابلاغ ولایت و امامت با مسابقات قرآن قوه قضائیه بسیار فرخنده است.

عبدلیان‌پور، حضرت علی(ع) نماد عدالت و پرچمدار حق‌طلبی در طول تاریخ بشری توصیف کرد و افزود: همزمانی رقابت‌های قرآنی قوه قضائیه با ایام ولایت مولی‌الموحدین(ع) بر عظمت این رویداد می‌افزاید.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ادامه داد: امروز در حالی اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن را برگزار می‌کنیم که در دوران مدرنیست و عصر فتنه‌ها بیش از هر چیز دیگری نیاز به تمسک و چنگ زدن به حبل‌الله متین و قرآن کریم احساس می‌شود و شاید آخرین نسخه نجات‌دهنده در مقابل مسائل بزرگ روزگار پناه آوردن به کتاب خدا و عترت به عنوان قرآن صامت و قرآن ناطق است.

وی در پایان گفت: برگزاری چنین مسابقاتی با هدف تعمیق جایگاه قرآن به عنوان مهم‌ترین نقشه راه در خانواده‌های ایرانی به خصوص خانواده بزرگ قوه قضائیه روشن نگه دارنده راه جامعه‌ای است که بیش از پیش به آموزه‌های قرآن نیاز دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha