انگیزه کافی برای ارتقای سطح متسابقان قرآنی وجود ندارد
کد خبر: 4080087
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
بررسی وضعیت مسابقات قرآن اوقاف از نگاه داوران و متسابقان / ۸

انگیزه کافی برای ارتقای سطح متسابقان قرآنی وجود ندارد

احمد ابوالقاسمی، داور بین‌المللی قرآن معتقد است که انگیزه متسابقان آن‌گونه که باید باشد نیست؛ شرکت‌کننده با خود فکر می‌کند اگر در استان به مقام اول هم برسد به مسابقات کشوری که اعزام شود آنجا باز می‌ماند.

احمد ابوالقاسمی، داور بین المللی قرآن

احمد ابوالقاسمی، داور بین‌المللی قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص سطح برگزاری مسابقات قرآن استان، گفت: از استان مرکزی با وجود استعدادهای موجود و پهنه فعالیتی که دارد انتظار بیشتری می‌رفت. با توجه به اتحاد مسئولان استان و شهرستان‌ها از استاندار و فرماندار گرفته تا قرآنیان در سال‌های گذشته توقع می‌رفت پس از همدلی به وجود آمده رویه پیشرفت و رشد بچه‌ها بیش از این باشد.

ابوالقاسمی تصریح کرد: دلیل رشد نکردن این است که از قاریان و اهل قرآن استفاده نمی‌شود. جوانان و نوجوانان دچار ضعف انگیزه شدند و خیلی برایشان مهم نیست که اول باشند؛ چراکه بر این باورند اول هم باشند برای آنان چه اتفاقی می‌افتد و همین تفکر باعث شده تا انگیزه برای رشد کم شود.


بیشتر بخوانید


این داور بین‌المللی در ادامه اضافه کرد: اگر فردی امسال سوم شد برای کسب رتبه بهتر و بالاتر در سال آینده تلاش نمی‌کند. احساس من این است که انگیزه متسابقان آن‌گونه که باید باشد نیست. شرکت‌کننده پیش خود فکر می‌کند با تلاش بیشتر در استان اول هم شدم و به مسابقات کشوری هم اعزام شدم، آنجا بازمی‌مانیم.

وی اظهار کرد: از آموزش‌ها و مراجعات متسابقان به دوره‌های تخصصی می‌توان متوجه شد انگیزه کافی برای ارتقا وجود ندارد. برخی شهرستان‌ها به خوبی این کار را در سطح کشور انجام می‌دهند. به نظرم مسابقات امسال مانند سال‌های گذشته بود. برای ارتقای سطح و انگیزه متسابقان باید برنامه‌ریزی کرد و یکی  از این عوامل افزایش جوایز مسابقات است. جوایز در حدی نیست که متسابق برای کسب رتبه بهتر تلاش بیشتر و تمرین مستمر داشته باشد و برای رسیدن به هدفش استرس مسابقات را تحمل کند.

ابوالقاسمی در پایان گفت: هیچ کدام از متسابقان نسبت به متسابق شهرستان دیگری درجه یک نبود و این اشکال در رشته‌های حفظ و قرائت مشهود است و قطعاً بچه‌ها می‌توانستند بهتر از این باشند. به طور مثال تلاوت آقای اکبری را شش سال قبل شنیده بودم، پیش خودم فکر می‌کردم این قاری دو سال بعدش پیشرفت عالی داشته باشد، اما این اتفاق نیفتاد. باید از این قاری پرسید چرا نشده است و یکی از دلایلش این است که انگیزه ضعیف شده و کسی از او استفاده نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha