راه‌اندازی یک اپلیکیشن به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3335510
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
میرشفیعی خبر داد:

راه‌اندازی یک اپلیکیشن به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی

گروه فضای مجازی: مدیر فناوری اطلاعات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: به مناسبت سالگرد جهاد دانشگاهی نرم‌افزار خبری تحت اندروید تهیه کردیم؛ کاربران می‌توانند به واسطه آن از آخرین اخبار به ویژه اخبار ایکنا بهره‌مند شوند. این نرم‌افزار به مناسبت سالگرد جهاد به همه جهادگران و دوستداران علم و فناوری هدیه می‌شود.

سیدامین میرشفیعی، مدیر فناوری اطلاعات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کرد: تلاش مضاعف، معنای تحت‌ لفظی جهاد دانشگاهی است و فعالیت‌های جهادی در راستای آبادانی و پیشرفت کشور در مباحث علمی کشور با دستور حضرت امام خمینی(ره) در این نهاد آغاز شد و از آنجا که حوزه فناوری اطلاعات، یکی از مباحث مهم و جدید‌ التأسیس است، جای کار دارد اما جهاد دانشگاهی در این زمینه فعالیت‌های جدی را آغاز کرده است و می‌تواند با فرهنگ جهادی در بحث فناوری اطلاعاتی منشأ خیر باشد.

فرهنگ جهادی در حوزه فناوری اطلاعات حاکم است
وی افزود: به‌ نظرمی‌رسد جهاد دانشگاهی در عرصه‌هایی از حوزه فناوری اطلاعات که خیلی کمرنگ و نادیده گرفته شده است، می‌تواند واردعمل شود و فرهنگ جهادی را حاکم کند.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به  دنبال حل مشکلات علمی کشور باشد که فناوری اطلاعات به عنوان یک پایه و اساس علمی در این قضیه باید مورد توجه جهاد دانشگاهی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات بسیار محسوس است و این مسأله نشان‌دهنده تلاش مضاعف در همان معنای تحت لفظی جهاد است. همچنین جهاد دانشگاهی توانسته است بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری عمل کند و در این قضیه خود را کامل و پررنگ نشان دهد.

عملکرد مؤثر جهاد در حوزه آموزش عرصه فناوری اطلاعات
وی در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه پیشقراولی جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف چه‌ راه‌هایی را برای حوزه فناوری اطلاعات باز کرده است، گفت: همین اندازه که جهاد دانشگاهی بتواند  بسترهای آموزشی را فراهم کند، مثمر ثمر خواهد بود؛ چراکه جهاد در حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند با آموزشکده‌ها و پژوهشکده‌ها مشارکت داشته باشد و این بستر را برای علاقمند فراهم کند. این اقدام یکی از مهم‌ترین کارهایی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه انجام دهد.

خبرگزاری ایکنا؛ نمونه بارز موفقیت جهاد دانشگاهی
میرشفیعی اظهار کرد: اخیرا جهاد دانشگاهی فعالیت‌های خوبی را در حوزه فناوری اطلاعات داشته است که می‌توان به خبرگزاری ایکنا به عنوان یکی از پایه‌های فناوری اطلاعات جهاد اشاره کرد.

وی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا به عنوان یکی از خبرگزاری‌های قوی در میان دیگر خبرگزاری‌هاست و همین نمونه نشان‌دهنده توانمندی گروه فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی است.

مدیر فناوری اطلاعات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به مناسبت سالگرد جهاد دانشگاهی نرم‌افزار خبری را تهیه کرده‌ام که تحت اندروید است و کاربران می‌توانند آن را در تلفن‌های همراه خود نصب کنند و از آخرین اخبار به ویژه اخبار ایکنا بهره‌مند شوند. همچنین این نرم‌افزار را به مناسبت سالگرد جهاد به همه جهادگران و دوستداران علم و فناوری هدیه می‌کنم.

وی بیان کرد: کاربران با نصب این نرم‌افزار خبرخوان می‌توان حتی با ضعیف‌ترین اینترنت و کمتر از دو ثانیه آخرین اخبار رسانه‌ها را در حوزه‌های دینی، قرآنی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و... در اختیار داشته باشند.

captcha