جهاد دانشگاهی در مباحث مطرح در شورای فرهنگ عمومی از پیشتازان است
کد خبر: 3336044
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
حجت‌الاسلام شاهمرادی:

جهاد دانشگاهی در مباحث مطرح در شورای فرهنگ عمومی از پیشتازان است

گروه جامعه: دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: هر بحثی که در شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود، جهاد دانشگاهی یکی از پیشتازان آن عرصه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه جهاد دانشگاهی در ارتقای فرهنگ عمومی کشور چه نقشی ایفا کرده است؟، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، یکی از شجره‌های طیبه جمهوری اسلامی است که بحمدالله از ابتدای انقلاب تا کنون همیشه مؤثر بوده و همیشه پیشتاز است.

وی ادامه داد: یکی از صفت‌های خوب جهاد دانشگاهی، همین کلمه جهاد است که از ابتدا هم روی آن نهاده شده است و زمانی که مقام معظم رهبری عنوان جهاد را بر روی سال نامگذاری می‌کنند، جهاد دانشگاهی، نمونه بارز و خوبی در این زمینه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی هم‌اکنون همکاری خوبی با شورای فرهنگ عمومی دارد و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌ایم. یکی از زمینه‌هایی که جهاد دانشگاهی به ما در شورای فرهنگ عمومی کمک کرده، موضوع خانواده است.

وی بیان کرد: بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی حضور مؤثری در شورای فرهنگ عمومی دارد و همیشه در جلسات فعال و مؤثر هستند تا جایی که اقدامات نتیجه‌بخشی میان جهاد و شورا انجام شده است.

حجت‌الاسلام شاهمرادی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه میزان نفوذ و خدمات مثمرثمر این نهاد انقلابی در حوزه شورای فرهنگ عمومی چگونه است، گفت: میزان نفوذ جهاددانشگاهی در بحث خانواده، عفاف و حجاب بیش از حوزه‌های دیگر است. هر بحثی که در شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود، جهاد دانشگاهی یکی از پیشتازان آن عرصه است.

وی بیان کرد: امیدواریم جهاد دانشگاهی با همین فرمان و توان فعالیت‌ها را ادامه دهد. به هرحال جهاد دانشگاهی یکی از پایه‌های اصلی مباحث ما در شورای فرهنگ عمومی است.

captcha