ضرورت ورود پیوست مجازی به فعالیت‌های دینی
کد خبر: 1367693
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
حجت‌الاسلام نوری‌زاده تأکید کرد:

ضرورت ورود پیوست مجازی به فعالیت‌های دینی

گروه اجتماعی: مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی گفت‌: در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و دینی باید پیوست مجازی را وارد برنامه‌ها کرد؛ زیرا که در حال حاضر بیشتر مردم روزانه از این فضا استفاده و نیازهای اجتماعی و فرهنگی خود را از این طریق برطرف می‌کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی بین همه اقشار جامعه و به‌ویژه جوانان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای توسعه، ساماندهی و ترویج آموزه‌های دینی و مذهبی در کشور است.



وی افزود: پرداختن به هدایت جوانان به سمت‌وسوی آموزه‌های دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با برگزاری گفتمان‌های دینی، بوستان‌های معرفت و هسته‌های فرهنگی جوانان در محیط‌های اجتماعی در حال انجام است به‌طوری که از سال 85 تاکنون 121 هزار گفتمان دینی در سطح کشور برگزار شده است.



هیئات مذهبی و ساماندهی آموزش‌های مفاهیم دینی



حجت‌الاسلام نوری‌زاده با اشاره به ساماندهی 80 هزار هیئت مذهبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی در کشور خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی تلاش گسترده‌ای در راستای فعالیت‌های اجرایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه در ایام مناسبتی سال انجام می‌دهند و باید با برنامه‌ریزی و حمایت از این نهادهای مردمی در بخش ساماندهی آموزش‌های مفاهیم دینی در کشور قدم‌های خوبی برداشت.



ارتقای جنبه‌های اعتقادی و محتوایی هیئات مذهبی



مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر ارتقای جنبه‌های اعتقادی و محتوایی هیئات مذهبی تاکید و تصریح کرد: اعزام مبلغ و روحانی مستقر به مناطق مختلف جامعه از شهرهای توسعه یافته و بزرگ گرفته تا مناطق کم‌برخوردار یکی دیگر از راهکارهایی است که با پرداختن به آن می‌توان فرهنگ دینی را در جامعه نهادینه کرد.



همه مسئولیم



وی اشاره کرد: پرداختن به موضوعی به این مهمی وظیفه یک نهاد نیست بلکه همه نهادها و مسئولان دلسوز باید وارد عرصه شده و به مقدار توان خود در این راستا برنامه‌های جامعی را پیاده کنند.



جذب جوانان به مساجد و مراسمات مذهبی



حجت‌الاسلام نوری‌زاده در خصوص همکاری بین نهادهای فرهنگی و دینی به تعامل خوب میان سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان امور مساجد و ائمه جماعات کشور اشاره کرد و افزود: این تعامل در گسترش فرهنگی دینی بسیار تاثیرگذار بوده است به‌طوری که همه امور این دو نهاد با یک هدف و برنامه‌ریزی واحد در حال انجام است که نتایج خوبی را در راستای جذب جوانان به مساجد و مراسمات مذهبی به ارمغان داشته است.



مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور به حوزه فضای مجازی به عنوان یکی از حوزه‌های اصلی فرهنگی و دینی اشاره و بیان کرد: در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و دینی باید پیوست مجازی را وارد برنامه‌ها کرد زیرا که در حال حاضر بیشتر مردم روزانه از این فضا استفاده و نیازهای اجتماعی و فرهنگی خود را از این طریق برطرف می‌کنند.



وی وجود تعداد بالای کاربران در فضای مجازی را بهترین دلیل برای استفاده از این فضا برای ساماندهی و هدایت جوانان به سمت آموزه‌های دینی عنوان کرد.



ساماندهی برنامه‌های فرهنگی نهادها در فضای مجازی



حجت‌الاسلام نوری‌زاده بر لزوم ساماندهی برنامه‌های فرهنگی و دینی از سوی همه نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای نشر فرهنگ دینی می‌تواند نتایج خوبی را در این عرصه به دنبال داشته باشد.



مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: دشمن امروز در تلاش است با توجه به مبانی اعتقادی و ضربه‌زدن به بنیادهای اعتقادی، تفکر نسل جوان و خانواده‌ها به اهداف شوم خود دست یابند اما وظیفه مسئولان است که با اجرای ترفندهایی با این حمله نرم مقابله کنند.

captcha