تحلیل مقابله‌ای «حزب الله» و «حزب شیطان» با محوریت سوره انفال
کد خبر: 4130646
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
تفسیر آیات نور /3

تحلیل مقابله‌ای «حزب الله» و «حزب شیطان» با محوریت سوره انفال

كسانى كه ولايت شيطان را پذيرفتند، خداوند شيطان‌ها را براى تشويق و تحريک آنان به فساد به سراغشان مى‌فرستد. خداوند اما ملائکه را برای یاری حزب الله می‌فرستد که از جمله در آیه ۹ سوره مبارکه انفال خطاب به مؤمنان و استغاثه‌کنندگان می‌فرماید: «أَنِّي مُمِدُّكُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ مُرْدِفِينَ» یعنی من سپاهی منظم از هزار فرشته به مدد شما می‌فرستم.

قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، دبیر کانون‌های خدمت رضوی در چهارمحال‌وبختیاری در تبیین مضامینی از سوره مبارکه انفال ناظر بر ویژگی‌های حزب الله و حزب شیطان با اشاره به اینکه انسان‌ها خودشان انتخاب می‌کنند که در زمره کدام حزب باشند، اظهار کرد: هر یک از ما پس از انتخاب حزب الله و ثبت حضور، فعالیت خود را آغاز می‌کنیم و پس از آن، با حزب مقابل که حضور خود را ثبت کرده است به تقاطعی می‌رسیم و همدیگر را قطع می‌کنیم که اینجا درست نقطه درگیری دو حزب بوده و زمان هزینه کردن فرا رسیده است.

وی با ذکر اینکه هم کسانی که در حزب خدا هستند و هم طرفداران حزب شیطان متحمل هزینه‌هایی می‌شوند، ادامه داد: هم انسان‌های حزب‌الله برای خدایی‌ها احترام و ارزش قائلند و برای آنان هزینه می‌کنند و هم آنان که در حزب شیطان هستند برای شیطان‌صفتان هزینه می‌پردازند که این تعابیر به ترتیب در آیات یکم و ۳۶ سوره مبارکه انفال «قُلِ الْأَنْفَالُ لِلَّهِ وَالرَّسُولِ» و «إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِيَصُدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ» بیان شده است.

حجت‌پناه با تصریح اینکه حزب خدا نتیجه هزینه در راه خدا را در دنیا و آخرت می‌بینند، گفت: این هزینه به تصریح آیاتی از قرآن کریم از جمله در آیه ۲۶۱ از سوره مبارکه بقره به‌صورت چند ده، چندصد، چندهزار و گاه بی‌نهایت برابر به آنان باز می‌گردد. اما هزینه‌ای که افراد در حزب شیطان متحمل می‌شوند در نهایت باعث حسرت آنان می‌شود.

هزینه‌هایی که حزب الله و حزب شیطان می‌پردازند

وی بیان کرد: حزب الله در راه ارزش‌ها قیام کرده و در مقابل شیطان قد علم می‌کنند و شیطان نیز لشگریان خود را به تصریح آیه «إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ»، دعوت می‌کند و آنان را با خود می‌برد تا آتش سوزان و عذاب جهنم را نصیبشان کند.

این حافظ کل قرآن کریم با استناد به آیه «أَلَمْ تَرَ أَنَّا أَرْسَلْنَا الشَّيَاطِينَ عَلَى الْكَافِرِينَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا» (مریم/83) و با تأکید بر اینکه شیطان‌، دوستان خود را به یاری کافران فرا می‌خواند، گفت: كسانى كه ولایت غیر خدا را انتخاب كرده و ولايت شيطان را پذيرفتند، خداوند شيطان‌ها را براى تشويق و تحريک آنان به فساد به سراغشان مى‌فرستد. خداوند اما ملائکه را برای یاری حزب الله می‌فرستد که از جمله در آیه ۹ سوره مبارکه انفال خطاب به مؤمنان و استغاثه‌کنندگان می‌فرماید: «أَنِّي مُمِدُّكُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ مُرْدِفِينَ» یعنی من سپاهی منظم از هزار فرشته به مدد شما می‌فرستم.

حجت‌پناه افزود: همچنین در جنگ بدر به تصریح آیه ۱۲۵ سوره مبارکه آل‌عمران، خداوند خطاب به رزمندگان متقی اسلام می‌فرماید که چون کافران بر سر شما شتابان بیایند خدا پنج‌هزار فرشته را با پرچمی که نشان مخصوص سپاه اسلام است به مدد شما می‌فرستد.

وی با استناد به مضمون آیه «إِنَّمَا ذَٰلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» (آل‌عمران/۱۷۵)، توضیح داد: خصوصیت شیطان این است که باعث رعب و ترس در بین دوستدارانش می‌شود حال آنکه خداوند در این آیه مؤمنان را از این ترس بر حذر داشته و تأکید دارد که اگر اهل ایمان هستید فقط از خدا بترسید.

حجت‌پناه تصریح کرد: چه بسیار مواقعی که شیطان افراد خود را به میان مؤمنان می‌فرستد تا در دل آنان خوف و وحشت بیندازند که خداوند در آیه ۱۷۳ سوره آل‌عمران اشاره دارد که مؤمنان من در مقابل این تبلیغ روانی دشمن تسلیم نمی‌شوند بلکه می‌گویند تنها خدا ما را کفایت کند و او نیکو وکیل و کارسازی است.

به خط شدن ملائکه برای یاری حزب خدا

این کارشناس مسائل دینی در استان با تأکید بر اینکه شیطان با تمام ابزار ظاهری و غیرظاهری خود سعی می‌کند که لشکریان خود را یاری کند، بیان کرد: بر طبق آیات ۱۱۲ و ۱۲۱ سوره مبارکه انعام، شیاطین برای اغفال مؤمنان سخنان آراسته ظاهر فریب اظهار می‌کنند اما وسوسه‌هاى آنان به اذن الهی تنها در اولياى آنان نافذ است، نه در اولياى خدا. از دیگرسو، خداوند برای یاری مؤمنان ملائکه را به صف می‌کند و در آیه ۱۲ انفال می‌فرماید «إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلَائِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا»، یعنی (و یاد آر ای رسول) آن‌گاه که پروردگار تو به فرشتگان وحی کرد که من با شمایم، پس مؤمنان را ثابت قدم بدارید.

حجت‌پناه با بیان اینکه دعوای حزب خدا و حزب شیطان همواره پابرجاست، یادآور شد: وقتی انسان در حزب خدا باشد، خدا نیز او را دعوت می‌کند تا چشم و گوش دل و جان را باز کند چرا که بر طبق آیه ۲۴ سوره انفال، «وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ»، خداوند در میان شخص و قلب انسان حایل می‌شود (و از اسرار درونی همه آگاه است) و همه به سوی او محشور خواهید شد. شیطان نیز به تعبیر امام علی(ع) در خطبه هفتم نهج‌البلاغه، در دل دوستان و دوستدارانش تخم‌گذاری می‌کند و وسوسه‌های شیطانی در چنین دل‌هایی مدام زنده و پابرجاست که مصداق آن را در شبکه‌های ماهواره‌ای و وسوسه‌های مستمر مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: بستن گوش و چشم و کر و لال شدن که با تعبیر «صُمٌّ بُكْمٌ» در قرآن یاد می‌شود بهترین ابزار برای پیش بردن اهداف ابلیسیان و حزب شیطان است، از دیگرسو، باز شدن چشم و گوش انسان مؤمن باعث تثبیت او در راه حق و حقیقت می‌شود. اگر کلامی از حق به گوش برسد، شیطان این کلام را در نظر دوستانش باطل جلوه می‌دهد یا ادعاهای بی‌مورد برای حزب خود ایجاد می‌کند و به تصریح آیه ۳۱ سوره انفال، حزب شیطان وقتی آیات خدا را می‌شنوند ادعا می‌کنند که اگر ما هم می‌خواستیم مانند آن می‌گفتیم، این چیزی جز افسانه پیشینیان نیست.

این مدرس حوزه علمیه استان افزود: امروز نیز شاهدیم که براندازان ادعای باطل دارند و می‌گویند که ما نیز می‌توانیم مثل جمهوری اسلامی و حتی بالاتر از آن باشیم، حال آنکه تاریخ می‌گويد ایران در دست گروه‌های مختلف تجزیه‌طلبان، سلطنت‌طلب‌ها و پهلوی‌ها و غیره بوده است اما ثمری جز تکه تکه کردن و به تاراج دادن خاک و ناموس کشور و به ذلت کشاندن آن نداشت؛ جمهوری اسلامی اما حق و حقیقت است و حزب خداست.

سلاح مؤمنان و سلاح شیاطین

حجت‌پناه با تصریح اینکه ابزار کار و سلاح مؤمنان اشک و سلاح شیاطین خشم و شهوت است، گفت: حزب خدا با همین سلاح اشک، شب زنده‌داری و مناجات و توسل و تلاش می‌تواند موشک نقطه‌زن بالستیک یا قاره‌پیما یا ماهواره‌بر بسازد و حزب شیطان با این سلاح صنعت سینمای فاسد یا صنعت ساخت سلاح کشتار جمعی را دایر می‌کند که باعث می‌شود، آمریکا در طول ریاست جمهوری سه رئیس‌جمهور بالغ بر ۱۲ میلیون انسان را در کشورهای مختلف قتل عام کند و خونشان را به کردن بگیرد.

وی با تصریح اینکه عبادت کردن و حس ماورایی و معنویت‌ دروغین ویژه حزب شیطان است، بیان کرد: به تصریح آیه ۳۵ سوره مبارکه انفال «وَمَا كَانَ صَلَاتُهُمْ عِنْدَ الْبَيْتِ إِلَّا مُكَاءً وَتَصْدِيَةً»، نماز آنها در خانه کعبه جز صفیر و کف‌زدنی (که خلق را از خانه خدا منع می‌کند) چیزی دیگر نیست. حال آنکه اسلام ناب محمدی زمینه ارتباط عمیق قلبی مؤمن را با معبود خویش و نیز اصیل‌ترین منابع معنوی یعنی انبیا و اولیای الهی فراهم می‌کند و بر طبق آیه ۶۹ سوره نساء، این مؤمن در قیامت با رفقایی از قبیل انبیا و شهدا و صدیقان و صالحان محشور می‌شود.

حجت‌پناه تأکید کرد: به خدا پناه می‌بریم از قرار گرفتن در حزب شیطان، اگر انسان در حزب خداوند قرار گرفت اگر احیاناً خطایی هم کرد باب توبه برایش باز است اما انسان در حزب شیطان هر چقدر هم عبادت کند و کار به ظاهر خیر انجام دهد، بی‌فایده است و بلکه منشأ وزر و وبال برای او می‌شود، درست مانند کسی که غذایی خوشمزه اما فاسد را می‌خورد و بیمار می‌شود.

ثبات قدم حزب الله

وی با یادآوری اینکه ابلیس از راه‌های درست و عادی در انسان نفوذ کرده و حتی از فعل‌های صحیح برای حزب خود ایجاد گرفتاری می‌کند، افزود: انسان شیطان‌صفت اگر حتی انفاقی هم بکند به جای آنکه این عملش سرمایه‌ای در کارنامه‌اش شود باری بر دوشش اضافه می‌کند. مثلاً تجارتی که می‌تواند ابزار دوستی با خدا شود و انسان به تعبیر حدیث نبوی در زمره حبیب‌الله قرار گیرد، به ربا تبدیل می‌شود و دنیا و آخرت انسان را تباه می‌کند.

حجت‌پناه با اشاره به رجزهای رد و بدل شده بین سپاه حق و کفر در جنگ اُحد، توضیح داد: از یک سو شعار «اعْلُ هُبَلْ، اعْلُ هُبَلْ» از سوی حزب شیطان بلند بود و در این سو، مؤمنان فریاد «اللّه اعلى‏ و اَجلّ» بر می‌آوردند، حزب شیطان می‌گفتند: «لَنَا العُزّی وَلا عُزّی لَکُم» یعنی ما با عزی داریم و شما ندارید که پیامبر(ص) به مسلمانان می‌فرمود: بگویید «اَلّلهُ مَولانا وَلا مَولی لَکُم» یعنی خداوند مولای ماست و شما مولایی ندارید.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان در پایان گفت: خدا را شاکریم که به برکت ولایت اميرالمؤمنين (ع) و خون شهدا، در ماه میهمانی خدا و بهشت رمضان توفیق بندگی داریم و از خدا می‌خواهیم که همواره در حزب الله ثابت‌قدم باشیم و خداوند از باران رحمت بیکرانش بر دل‌های مرده ما نازل فرماید.

انتهای پیام
captcha